رصد میدانی جریان سینمایی استان ها ضروری است/ حرکت در مسیر کشف استعدادهای تازه
رصد میدانی جریان سینمایی استان ها ضروری است/ حرکت در مسیر کشف استعدادهای تازه

محمد خزاعی، معاون وزیر و رییس سازمان سینمایی کشور امروز در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: سفرهای استانی با هدف شناخت دقیق از ظرفیت ها، کمبودها و شنیدن دغدغه فعالان سینمای شهرستان ها و همچنین رصد جریان سینمایی استان ها صورت می گیرد. وی با بیان اینکه ظرفیت های مهمی در زیرساخت های […]



محمد خزاعی، معاون وزیر و رییس سازمان سینمایی کشور امروز در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی اظهار داشت: سفرهای استانی با هدف شناخت دقیق از ظرفیت ها، کمبودها و شنیدن دغدغه فعالان سینمای شهرستان ها و همچنین رصد جریان سینمایی استان ها صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه ظرفیت های مهمی در زیرساخت های سینمایی استان آذربایجان شرقی وجود دارد، خاطرنشان کرد:  همت خواهیم کرد تا تمام شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت دارای سینما باشند.
خزاعی با تاکید بر اینکه به دنبال تحقق عدالت فرهنگی در عرصه زیرساخت ههای سینمایی سراسر کشور هستیم، گفت: سینما کارکرد فرهنگی و اجتماعی دارد، تصویری که می سازیم و روایتی که در سینما صورت می‌گیرد، شاکله ذهنی مردم را می سازد بنابراین باید این هنر حمایت شود و در توسعه زیرساخت ها توجه جدی صورت گیرد.
وی با اشاره به از راه اندازی جشنواره ملی فیلم با هدف گذاری مشخص در استان آذربایجان شرقی حمایت می کنیم، یادآور شد: دفاتر سینمای جوان در استان ها از ۱۲ سال پیش تاکنون تجهیز نشده اند، که مشارکت استان بهمراه حمایت سازمان سینمایی می تواند راهگشای این امر باشد.
رییس سازمان سینمایی کشور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آماده حمایت از تولید فیلم شهید شفیع زاده هستیم، گفت: تولید آثار سینمایی و مستند از شهدای شاخص استان ها جزو اولویت های سازمان سینمایی کشور است.
همچنین عابدین خرم، استاندار آذربایجان شرقی در سخنانی تولید آثار سینمایی فاخر در تبریز و استان را نشان از ظرفیت بالای سینماگران منطقه دانست و اظهار داشت: از هر برنامه و اقدام هنری که به توسعه فرهنگی استان کمک کند، حمایت خواهیم کرد.
وی تولید آثاری در راستای معرفی چهره شهدایی همچون یاغچیان، شفیع زاده، تجلایی، مهدی و حمید باکری و حسن افشرد را ارزشمند دانست و گفت: هنرمندان بسیار مستعدی در استان وجود دارد که اگر مورد حمایت قرار گیرند، منجر به خلق آثاری فاخر در حوزه فیلم و سینما خواهد شد. 
استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر توسعه زیرساخت های سینمایی در سراسر استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در زمینه ساخت و احداث، استان پای کار است به شرطی که به همان میزان سازمان سینمایی در تجهیز اعتبار خرج کند.