رتبه فرودگاهی تبریز در کشور
رتبه فرودگاهی تبریز در کشور

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی با بیان اینکه تبریز رتبه چهارم فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها را پس از فرودگاه‌های مهرآباد، مشهد و شیراز از آن خود کرد، گفت: ترمینال کنونی فرودگاه بین‌المللی تبریز پاسخگوی حجم زیاد مسافران این فرودگاه نیست و باید حداکثر در مدت زمان ۴ سال، ترمینال جدید فرودگاه شهید مدنی احداث شود. […]



مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی با بیان اینکه تبریز رتبه چهارم فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها را پس از فرودگاه‌های مهرآباد، مشهد و شیراز از آن خود کرد، گفت: ترمینال کنونی فرودگاه بین‌المللی تبریز پاسخگوی حجم زیاد مسافران این فرودگاه نیست و باید حداکثر در مدت زمان ۴ سال، ترمینال جدید فرودگاه شهید مدنی احداث شود.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، رامین آذری مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی ۳ ماه نخست امسال، بیش از ۴۱۳ هزار مسافر در قالب سه هزار و ۳۰۶ پرواز در فرودگاه تبریز اعزام پذیرش شدند و این فرودگاه از لحاظ تعداد مسافر، رتبه چهارم فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها را پس از فرودگاه‌های مهرآباد، مشهد و شیراز از آن خود کرد.

وی با بیان اینکه ترمینال کنونی پاسخگوی حجم زیاد مسافران در فرودگاه تبریز نیست، گفت: این ترمینال با فضای ۱۰ هزار و ۶۰۰ مترمربع، تناسب چندانی با این تعداد مسافر ندارد و باید پروژه احداث ترمینال جدید سریع‌تر عملیاتی شود.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی گفت: شیوع بیماری کرونا مراحل مناقصه پروژه احداث ترمینال را به تعویق انداخت اما در یک‌سال اخیر، این طرح به یکی از اولویت‌های مهم شرکت فرودگاه‌ها تبدیل شده و با انتخاب مشاور پروژه، سازوکار فراخوان برگزاری مناقصه بزودی فراهم می‌شود.

آذری با بیان اینکه امیدواریم پروژه احداث ترمینال فرودگاه تبریز تا پایان سال عملیاتی شود، گفت: با تمام توان می‌خواهیم این ترمینال حداکثر تا ۴سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی در خصوص آخرین وضعیت اخذ گواهینامه فرودگاهی فرودگاه تبریز، گفت: تدوین دستورالعمل های ۳۵ گانه فرودگاه بین المللی تبریز متناسب با شرایط محلی این فرودگاه با حضور رؤسای ادارات و کارشناسان ستادی مربوطه دفتر مقررات فرودگاهی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل صورت گرفت و پیش نویس این دستورالعمل ها جهت طی مراحل و فرآیندهای بعدی به ستاد شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ارسال شد تا بدین ترتیب گام اصلی و آغازین در راستای اخذ فرودگاهی برداشته شد.

به گفته وی در تکمیل فرآیند تمهید مقدمات اخذ گواهینامه، فرم‌ها و دستورالعمل‌های حاصله پس از تایید ستاد، به سازمان هواپیمایی کشوری ارسال خواهد شد.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی در پایان خاطرنشان کرد: تا پایان سال یا سه ماه نخست سال آینده، فرودگاه تبریز صاحب گواهینامه فرودگاهی خواهد شد.

پایان پیام/