رئیس مجلس: حرکت قوه قضاییه با شتاب بیشتر به پیش خواهد رفت
رئیس مجلس: حرکت قوه قضاییه با شتاب بیشتر به پیش خواهد رفت

خبرگزاری میزان – محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با عرض تبریک به حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در مسئولیت جدید و خطیر به عنوان ریاست قوه قضاییه و آرزوی موفقیت برای ایشان گفت: به برادر عزیزم حجت الاسلام والمسلمین رئیسی که انصافاً با تلاش مضاعف و کار تحولی و بر اساس سند تحول که […]

خبرگزاری میزان – محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با عرض تبریک به حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در مسئولیت جدید و خطیر به عنوان ریاست قوه قضاییه و آرزوی موفقیت برای ایشان گفت: به برادر عزیزم حجت الاسلام والمسلمین رئیسی که انصافاً با تلاش مضاعف و کار تحولی و بر اساس سند تحول که مورد تأکید مقام معظم رهبری بود امید و نشاط را در جامعه به وجود آورد، تبریک می‌گویم و اطمینان دارم با شناختی که از آقای محسنی اژه‌ای دارم و با سابقه و شناخت دقیقی که ایشان از قوه قضاییه دارد، انشاءالله این حرکت با شتاب بیشتر به پیش خواهد رفت.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت سخت امروز کشور تاکید کرد: واقعیت تلخی است و آن این است که امروز کشور در شرایط سختی به سر می‌برد. شرایط بر مردم ما مخصوصاً بر محرومین و مستضعفین سخت‌تر از همیشه است. از بُعد مسائل اقتصادی، هم سرمایه‌گذاران و هم محرومین هر دو در آسیب هستند. هم در حوزه مسائل اجتماعی سرمایه‌های اجتماعی ما رو به کاهش است و بزرگترین سرمایه اجتماعی که اعتماد مردم است در شرایط خوبی نیست و این یک واقعیت تلخ است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: البته خداوند بزرگ را شاکر هستیم که یک دوره جدید از حکمرانی و اداره کشور آغاز شده است و در آستانه شروع به کار و مسئولیت‌پذیری در یک دوره جدید هستیم. این فرصت یک فرصت بسیار کم نظیر برای خدمت به مردم و برای حل مشکلات است.

قالیباف در ادامه افزود: این توقع به حق مردم از ماست و هیچ بهانه‌ای مردم از ما نخواهند پذیرفت. این وظیفه‌ای است که بر دوش همه ماست و هیچ بهانه‌ای برای عدم موفقیت نیست. همه ما ملزم به کارآمدی و پاسخگویی در مقابل مردم و در مقابل مقام معظم رهبری و در پیشگاه خداوند هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه ما به اثبات کارآمدی دین در اداره جامعه مکلف هستیم، تاکید کرد: ما ملزم هستیم که با کارآمدی یک زندگی خوب با اولویت محرومین و مستضعفین را محقق کنیم. ما مکلف هستیم با کارآمدی و پاسخگویی بتوانیم ثبات اقتصادی و امید و نشاط را در جامعه افزایش دهیم. بار اصلی این مسئولیت بر عهده دولت محترم در آینده است؛ چرا که اساس ظرفیت‌های کشور در اختیار دولت و قوه مجریه است، اما روشن و مشخص است که دو قوه دیگر باید این فعالیت‌ها را تکمیل کنند و نقش کلیدی در همکاری و همدلی و هم‌افزایی دارند.

قالیباف ادامه داد: امروز هم باید این همدلی و همکاری و هم‌افزایی نه تنها در حد سران سه قوه بلکه تا آخرین رده‌های مسئولیت تا بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها و در همه سطوح آثارش مشخص شود. باید ارتباط وسیع با مردم، مردمی بودن، شفاف سازی کردن، شفاف بودن و هوشمندسازی کردن همه سیستم‌ها برای این کارآمدی و پاسخگویی فراهم باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حاشیه‌سازی، حاشیه‌روی و فاصله گرفتن از دغدغه‌های مردم گناهی نابخشودنی است و بدون شک کام مردم را تلخ خواهد کرد و هرگز مردم این را از ما قبول نخواهند کرد، افزود: البته معنای این حرف این نیست که به استقلال قوا توجه نکنیم. این معنای این حرف نیست که در جلسات کارشناسی و بررسی‌های تخصصی اختلاف سلیقه وجود نداشته باشد. استقلال قوا بر اساس قانون اساسی، فرض است و ما مکلف هستیم آن را اجرا کنیم. حتما اختلاف سلیقه وجود دارد و حفظ استقلال قوا و این اختلاف سلیقه در بررسی‌های تخصصی امری طبیعی است. مهم این است که تعاملات بین قوا با تدبیر و همدلی به خروجی‌های یکپارچه به نفع مردم منجر شود و با رضایت خداوند متعال تبلورش را در رضایت مردم با عمل و خدمت به مردم با همه وجودمان هم خودمان و هم مردم حس کنیم و همگان بر آن صحه بگذارند.

وی افزود: ما باید به سنت‌های الهی باور و ایمان داشته باشیم و هدف‌هایمان و نیت‌هایمان برای خدا و به نفع مردم باشد. جنس کار‌های ما از جنس کار‌های جهادی و پرتلاش باشد. جنس کار‌های ما از این باشد که هم خوب کار کنیم و هم اثربخشی آن را در جامعه ببینیم.

قالیباف در پایان تاکید کرد:مسئولیت همه ما مسئولان نظام وابسته به نقش ما در زمینه عدالت و عدالت‌گستری است. این وظیفه همه ماست و امیدواریم که در این مسیر حرکت کنیم. گام دوم و جوان‌گرایی و انقلابی‌گرایی در همین چارچوب تعریف می‌شود. انشاءالله در این مسیر بتوانیم گام‌های جدی برداریم و با همت همه ما و تلاش‌هایمان با همراهی مردم و دعای مردم انجام وظیفه کنیم.

 

انتهای پیام/