رئیس ستاد قاضی‌زاده: بی‌شک زنان با حرکتی هوشمندانه افتخار آفرینی خواهند کرد
رئیس ستاد قاضی‌زاده: بی‌شک زنان با حرکتی هوشمندانه افتخار آفرینی خواهند کرد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، زهرا شیخی رئیس ستاد سیدامیر حسین قاضی‌‌زاده هاشمی در جمع خبرنگاران با تشریح برنامه‌های این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار داشت: انقلاب اسلامی هویت جدیدی از شخصیت زن را به دنیا معرفی می کند که برخواسته از نگاه امام خمینی(ره) است. امامی که حضرت فاطمه زهرا(س) را الگوی […]

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، زهرا شیخی رئیس ستاد سیدامیر حسین قاضی‌‌زاده هاشمی در جمع خبرنگاران با تشریح برنامه‌های این نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار داشت: انقلاب اسلامی هویت جدیدی از شخصیت زن را به دنیا معرفی می کند که برخواسته از نگاه امام خمینی(ره) است. امامی که حضرت فاطمه زهرا(س) را الگوی زنان ما معرفی کرده و روز ولادت ایشان را روز زن نامیدند.

وی با بیان اینکه برای زنان موضوع شایسته‌سالاری هم مهم است، افزود: نکته اول اینکه هر موجود زنده ای دو نوع رفتار از خود نشان می دهد: اولی مبتنی بر فکر و علم و شناخت است که بینش نام دارد و دومی مبتنی بر میل و اراده است که گرایش نام دارد و ترکیب این دو یعنی گرایش و بینش  رفتار انسان ها را رقم می زند، نکته دوم بحث انتخاب الگوست که انسان با الگوگیری از دیگران رفتار خود را تغییر میدهد و به الگوی مورد علاقه اش تمسک می کند. 

شیخی با اشاره به بندهای مهم بیانیه گام دوم انقلاب خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه خطاب امام خامنه ای(مدظله العالی) در این بیانیه بیشتر به جوانان است و نیمی از جوانان ما را زنان تشکیل داده اند پس به جرأت میگوییم نقش زنان در بیانیه گام دوم انقلاب، در متن، بسیار مهم و غیر قابل انکار است. 

وی با تاکید بر حضور زنان در صحنه انتخابات، عنوان کرد: ما همواره در ستاد‌های مختلف تلاش کردیم از ظرفیت بانوان متخصص در حوزه‌های مهم اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و سیاست خارجی و سایر عرصه‌ ها استفاده کنیم و همواره نشست‌های متعدد تخصصی در حوزه های مختلف برگزار شد.

رئیس ستاد سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به بکارگیری جوانان در حوزه‌های مختلف توسط قاضی‌زاده گفت: آقای قاضی‌زاده همواره بر بکارگیری جوانان متخصص و بانوان همواره تاکید فراوان داشته و برای عملیاتی شدن آن هم برنامه دارد.

شیخی تصریح کرد: ظرفیت جوانان و بانوان متخصص قطعا تاثیر بسزایی در تعیین سرنوشت کشور خواهد داشت چرا که جامعه تخصصی کشور را اغلب جوانان متخصص تشکیل داده است.

وی همچنین یادآور شد: دنیایی که با شعار برابری زن و مرد در حوزه تکلیف و وظایف،  آن هم با وجود تفاوت های بسیار جسمی و روحی روبرو هستیم، حضرت امام خامنه ای، الگوی سوم زن مسلمان را مطرح نموده که در آن زن در عین حالیکه محجبه است عفیفه است و با حیاست اما در متن و مرکز حضور دارد و نقش آفرین است.

رئیس ستاد قاضی‌زاده هاشمی بر همین اساس اضافه کرد: ما در جهت ایجاد تمدن نوین اسلامی که رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم بر آن تاکید دارند، هستیم برای تشکیل تمدن اسلامی باید بستری مهیا شود که آن بستر ایجاد سبک زندگی اسلامی در جامعه است که بی شک بانوان می توانند به عنوان نقش آفرینان این عرصه با یک حرکت هوشمندانه و همه جانبه و کاملاً علمی، باز هم در صحنه حضور اجتماعی امروز خود، افتخارآفرین باشند.

انتهای پیام/