دستگاه های دولتی از فرش دستبافت تبریز حمایت کنند
دستگاه های دولتی از فرش دستبافت تبریز حمایت کنند

معاون نیروی انسانی و امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه تبریز پایتخت فرش دستبافت جهان است، گفت: ضروری است دستگاه های دولتی از فرش دستبافت تبریز حمایت کنند. به گزارش قلم پرس به نقل از ایرنا،  علی نواداد روز دوشنبه در نشست هم اندیشی فعالان حوزه تجاری فرش دستبافت افزود: متولیان فرش […]

معاون نیروی انسانی و امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه تبریز پایتخت فرش دستبافت جهان است، گفت: ضروری است دستگاه های دولتی از فرش دستبافت تبریز حمایت کنند.

به گزارش قلم پرس به نقل از ایرنا،  علی نواداد روز دوشنبه در نشست هم اندیشی فعالان حوزه تجاری فرش دستبافت افزود: متولیان فرش دستبافت باید ظرفیت های بازار مصرف داخلی را مورد نظر قرار دهند.
وی با تاکید بر لزوم تبلیغات گسترده داخلی و خارجی برای شناساندن فرش اصیل دستبافت تبریز افزود: برای بدست آوردن بازارهای مختلف جهانی در مقابل رقبایی که کیفیت آنها کمتر از فرش دستباف تبریز است، باید تبلیغ کرد.
نواداد با اشاره به ارائه مشوق های حمایتی فرش دستبافت تبریز گفت: تامین محیط امن روانی، اقتصادی و اجتماعی و همین طور تشویق افراد مستعد از عوامل توسعه این هنر ارزشمند است.
وی با تاکید بر اهمیت استفاده از مواد اولیه مرغوب، اظهار کرد: ارتقاء کیفیت و مشتری مداری باید در اولویت کاری تجار و بافندگان فرش دستبافت قرار گیرد.
معاون نیروی انسانی و امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی افزود: فرش دستبافت تبریز نقش مهمی در اقتصاد مقاومتی داشته و مدیریت ارشد استان از صاحبان این هنر حمایت می کند.
تبریز از دیرباز یکی از مراکز مهم بافت فرش دستبافت ایران و جهان بوده و فرش های بافته شده آن از شهرت جهانی برخوردار است.
امروزه بسیاری از فرش های تاریخی تبریز از قبل از دوره صفویه به این سو در موزه های مطرح جهان همچون آرمیتاژ، متروپلیتن و … نگهداری می شوند.
قدمت و زیبایی و تنوع فرش تبریز به همراه اصالت ان موجب شد این شهر در سال ۲۱۰۶ میلادی از سوی شورای جهانی صنایع دستی به عنوان ‘پایتخت جهانی فرش دستبافت ‘ انتخاب شود.