دانشگاه آزاد ایلخچی پیشرو در رباتیک
دانشگاه آزاد ایلخچی پیشرو در رباتیک
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخچی گفت:دانشگاه آزاد ایلخچی با فعالیت ها و مقام های ملی و بین المللی رباتیک شناخته می شود‌.

به گزارش قلم پرس حامد تقی پور فرشی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران گفت:آینده در دست علم رباتیک است و ۵ الی ۱۰ سال آینده بیشتر نیازهای جهان مثل توانبخشی وپرستاری سالمند به وسیله ربات ها انجام خواهد شد .

وی با بیان اینکه، این مرکز با فعالیت ها و مقام های ملی و بین المللی رباتیک شناخته می شود افزود: این دانشگاه توانسته است مقام سوم مسابقات روبوکاپ آلمان، مقام سوم مسابقات روبوکاپ ژاپن و مقام چهارم مسابقات روبوکاپ کانادا را کسب کند. و در حوزه ربات های پرنده نیز این دانشگاه مقام اول مسابقات پرنده سرعتی دانشگاه انوشیروان بابل و مقام دوم و سوم مسابقات اقیانوسیه را کسب کرده است.

رییس دانشگاه آزاد ایلخچی همچنین از مراحل پایان ساخت ِسفارشی ربات پرنده به نام « هگزا کوپتر» در این واحد خبر داد و افزود: یکی از مهم ترین پروژه هایی که در دست ساخت داریم طراحی و ساخت جعبه فرمان برقی است که توسط یکی از محققین مرکز رشد ما در حال انجام است. همچنین پروژه ربات جوشکار که درتمام صنایع مورد نیاز است را در دست اقدام داریم .

تقی پور همچنین از حمایت های پژوهشگران خبرداد و گفت: امسال توانستیم حدود ۲ میلیارد تومن بودجه از محل وام های تبصره ۱۶ برای فناوران مرکز رشد جذب کنیم.

رئیس این دانشگاه عنوان کرد: جشنواره دانش آموزی رینوفست در زمینه های هوش مصنوعی- رباتیک وهوافضا در حاشیه رینوتکس با مدیریت دانشگاه آزاد ایلخچی برگزار خواهد شد.

تقی پور از اجرای طرح پویش و پایش در دانشگاه آزاد ایلخچی خبر داد و گفت: در طرح پویش دانشجو همزمان با تحصیل، کار آموزی کرده و بعد از گذراندن دوره‌های لازم، به نیروی قابل جذب تبدیل می‌شود و همچنین شهریه دانشجو را نیز واحد صنعتی پرداخت میکند. در طرح پایش نیز نیاز های صنعت جمع آوری شده و بر اساس اولویت های مورد نیاز صنعت دانشجویان موضوعات مقالات خود را انتخاب می کنند.

نا گفته نماند این دانشگاه فعالیت خود را از سال ۱۳۸۳ شروع کرده و امروز در بیش از ۷۰ رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی تا کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد و در حال حاضر بیش از ۱۵۰۰ دانشجو مشغول به تحصیل هستند.

  • نویسنده : صبا نقی زاد