دادگستری استان پای ثابت خدمت به مردم، تأمین امنیت و حمایت از بخش تولید است
دادگستری استان پای ثابت خدمت به مردم، تأمین امنیت و حمایت از بخش تولید است

استاندار آذربایجان شرقی گفت: دادگستری استان پای ثابت خدمت به مردم، تأمین امنیت و حمایت از بخش تولید است و صمیمیت و همدلی کم‌نظیر مسئولان دستگاه قضایی با مدیران اجرایی استان باعث آرامش خاطر مردم در بخش‌های مختلف شده است. به گزارش قلم پرس، اسماعیل جبارزاده در آیین افتتاح ساختمان اداره ثبت اسناد و املاک […]

استاندار آذربایجان شرقی گفت: دادگستری استان پای ثابت خدمت به مردم، تأمین امنیت و حمایت از بخش تولید است و صمیمیت و همدلی کم‌نظیر مسئولان دستگاه قضایی با مدیران اجرایی استان باعث آرامش خاطر مردم در بخش‌های مختلف شده است.
به گزارش قلم پرس، اسماعیل جبارزاده در آیین افتتاح ساختمان اداره ثبت اسناد و املاک منطقه غرب تبریز، با بیان اینکه این مراسم بهانه‌ای برای قدردانی از مجموعه دادگستری استان است، افزود: در طول چهار سالی که در خدمت مردم آذربایجان شرقی هستم، در هیچ استانی به اندازه این استان بین دستگاه قضایی و مدیریت اجرایی، وحدت، صمیمیت و همدلی حاکم نیست.

وی با اشاره به اینکه دادگستری استان در بحث آسیب‌های اجتماعی هم در کنار مدیران اجرایی بوده است، گفت: با همت دادگستری و استفاده بهینه از ظرفیت‌های قانونی، پدیده اعتیاد به‌عنوان مهم‌ترین عامل طلاق در استان در حال ریشه‌کن شدن است و بعد از پاک‌سازی استان از وجود معتادان متجاهر، امروز به سمت مبارزه علمی و اصولی با اعتیاد می‌رویم.

جبارزاده گفت: از نیروی انتظامی استان هم که در صف مقدم مبارزه با مواد مخدر است قدردانی می‌کنم و برای هر گلوله‌ای که سربازان فداکار این نیرو به سینه سوداگران مرگ شلیک می‌کنند خدا را شاکرم.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با قدردانی از خدمات ارزشمند اداره کل ثبت اسناد و املاک استان، گفت: گزارش عملکرد این اداره کل، گزارش امیدوارکننده‌ای بود و در طول سال‌های گذشته نیز شاهد ابراز رضایت مردم از عملکرد این مجموعه بودیم.

وی با بیان اینکه یکی از پایه‌های اقتصاد مقاومتی، شرکت‌ها و موسسات بخش‌های مختلف هستند، افزود: در سال‌های قبل فضای اداری ثبت شرکت‌ها و موسسات، در شأن مراجعان و کارکنان آن نبود و نیاز داشتیم که فضای مناسب برای این کار ایجاد شود.

جبارزاده گفت: خوشبختانه این کار با همت اداره کل ثبت اسناد و املاک استان انجام شد و امروز فضاهای خوبی در اختیار داریم که در جهت پذیرش مراجعان و متقاضیان ثبت شرکت، تأثیر مثبتی داشته است.

وی افزود: این اداره کل همچنین در راستای توزیع خدمات در سطح شهر تبریز تدابیر شایسته‌ای اتخاذ کرده و ایجاد ساختمان‌های مناسب در سه نقطه شهر موجب کاهش سفرهای درون‌شهری مردم و آسایش و رفاه حال مراجعان شده است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به گزارش عملکرد اداره کل ثبت اسناد و املاک استان، گفت: در چهار سال گذشته بیش از چهار میلیون و ۱۲۴ هزار معامله در دفاتر ثبت اسناد به ثبت رسیده که با توجه به جمعیت استان، این رقم نشان‌دهنده رونق اقتصادی است و اگر کسانی این وضعیت را رکود بنامند یا معاند هستند و یا مغرض.

وی افزود: همچنین در این مدت ۱۱ هزار و ۴۵۳ شخصیت حقوقی به ثبت رسیده و در واقع این تعداد واحد فعال در عرصه اقتصادی و تجاری ایجاد شده است.

جبارزاده با بیان اینکه دشمنان و بدخواهان انقلاب به دنبال برجسته کردن مشکلات کوچک و انکار خدمات دولت و نظام اسلامی هستند، گفت: ما منکر مشکلات و نارسایی‌ها نیستیم، اما وجود چند مشکل کوچک و جزئی، به معنی وجود مشکل در همه بخش‌ها نیست.

وی گفت: انعکاس عملکرد دستگاه‌های اجرایی و دولتی، مردم را به راه انقلاب و امام امیدوار و دشمنان را ناامید می‌کند.

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه رسانه‌ها عملکرد دستگاه‌ها را به مردم اطلاع‌رسانی کنند، افزود: استان آذربایجان شرقی در چهار سال گذشته اولین استان از نظر بهره‌برداری و ارتقای ظرفیت واحدهای تولیدی و ایجاد اشتغال بوده است و این دستاوردها باید به مردم گفته شود.

ساختمان اداره ثبت اسناد و املاک منطقه غرب تبریز در زمینی با ۱۳۰۰ مترمربع مساحت و سه‌هزار مترمربع زیربنا و اعتباری بیش از ۷۷ میلیارد ریال ساخته شده است.