خطر اعتیاد در کمین خانواده‌ها / تولید بیش از ۷۰۰ نوع مواد مخدر در جهان
خطر اعتیاد در کمین خانواده‌ها / تولید بیش از ۷۰۰ نوع مواد مخدر در جهان

مسوول پژوهش شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی با بیان اینکه خطر اعتیاد در کمین خانواده‌هاست، گفت: هم‌زمان با تغییر ذائقه بشری و پیشرفت علم و تکنولوژی، بیش از ۷۰۰ نوع  مختلف مواد روان‌گردان جدید در سطح جامعه جهانی و با اسامی و اشکال متنوع در حال تولید و پخش است. حسین مرسلی در […]

مسوول پژوهش شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی با بیان اینکه خطر اعتیاد در کمین خانواده‌هاست، گفت: هم‌زمان با تغییر ذائقه بشری و پیشرفت علم و تکنولوژی، بیش از ۷۰۰ نوع  مختلف مواد روان‌گردان جدید در سطح جامعه جهانی و با اسامی و اشکال متنوع در حال تولید و پخش است.

حسین مرسلی در همایش پیشگیری از اعتیاد شهرستان چاراویماق با عنوان « نه به اعتیاد» بابیان اینکه همه ما باید احساس خطر کنیم ، خطر اعتیاد در کمین خانواده‌هاست، اظهار داشت: هم‌زمان با تغییر ذائقه بشری و پیشرفت علم و تکنولوژی، بیش از ۷۰۰ نوع  مختلف مواد روان‌گردان جدید در سطح جامعه جهانی و با اسامی و اشکال متنوع در حال تولید و پخش است.

وی افزود: قطعاً احتمال ورود این مواد در کشور ما وجود دارد، دستگاه‌های تبلیغی و فرهنگی کشور باید در جهت آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی آحاد جامعه اقدامات لازم را انجام دهند.

مسوول پژوهش شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بابیان اینکه والدین در قبال تربیت و پرورش کودکان نقش بسیار مهمی دارند و باید روابط دوستانه و صمیمی با فرزندانمان برقرار کنند، اضافه کرد:‌ والدین باید ضمن پرهیز از  هرگونه اعمال قوانین انضباطی خشک و نامناسب و تعیین قوانین شفاف و روشن، بین خود و فرزندانشان اعتماد ایجاد کنند.

وی ادامه داد: فرزندان والدین گسسته و پریشان اکثراً، افسرده، مضطرب- سردرگم، همراه با  اختلالات شناختی هیجانی رفتارهای ضداجتماعی، فاقد برنامه‌ریزی مناسب و دارای  افت شدید تحصیلی بود و به ارزش‌های مذهبی پایبند نبوده و توان نه گفتن در آن‌ها کم است.

مرسلی خاطرنشان کرد: اشاره کرد: جامعه نیازمند تربیت و پرورش فرزندانی توانمند، حرفه‌ای و باهوش است تا با کسب مهارت‌های لازم، نحوه زندگی و شیوه باهم زیستن و مقابله با آسیب‌های مختلف مخصوصاً اعتیاد را بیاموزند.

وی افزود : تجربه مصرف مواد در سنین نوجوانی و جوانی علت‌های متفاوتی دارد، نوجوانان در این دوران در پی کنجکاوی با مسائل متعددی در جامعه روبرو شده و توجهشان به انواع مواد مخدر جلب می‌شود.

مسئول پژوهش شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی، در ادامه فشار دوستان، کار سنگین ، اختلاف خانوادگی، رفع مشکلات جنسی، فقر اطلاع‌رسانی هوشمند، ضعف مهارت برای زندگی در عصر پیچیده کنونی را از این عوامل اصلی تجربه مصرف مواد دانست.

وی بیان کرد: با توجه به آسیب‌پذیری دوره نوجوانی و اینکه در صورت ابتلا به اعتیاد، همه جنبه‌های زندگی فردی و اجتماعی نوجوان تحت تأثیر قرار می‌گیرد هرگونه تلاشی که در راستای شناسایی عوامل مؤثر در گرایش صورت گیرد بسیار ارزشمند است.

مرسلی در پایان این همایش ضمن قدردانی از تلاش‌های اعضای شورای اداری شهرستان چاراویماق در برگزاری همایش‌های اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی و پیشگیرانه، تأکید کرد: از همه  دستگاه‌های  مسوول خواهشمندیم در مورد پیشگیری به‌صورت جدی به این موضوع ورود کنند.