خدا به دادمان رسید تا دریاچه و تالاب احیا شوند /مقبره‌الشعرا را شبیه زندان هارون الرشید کرده‌ایم
خدا به دادمان رسید تا دریاچه و تالاب احیا شوند /مقبره‌الشعرا را شبیه زندان هارون الرشید کرده‌ایم
استاندار آذربایجان‌شرقی با ابراز تاسف از اینکه بهترین داشته خود یعنی مقبره‌الشعرا را شبیه زندان هارون الرشید کرده‌ایم، گفت: باید برای این اثر زیبا برنامه‌ریزی می‌کردیم چراکه خیلی از تصاویر و کلیپ‌های پخش شده زیبایی شهر ما هستند و گردشگری که می‌آید، از این مکان‌ها را سوال می‌کند.

به گزارش قلم پرس، محمدرضا پورمحمدی عصر امروز در جشن تجلیل از خادمان سفر آذربایجان‌شرقی با عنوان “خادمان سفر” اظهار کرد: کشور ایران جزو ۵ کشور مطرح دنیا از جهت منابع غنی، آداب و سنن است.

وی افزود: البته ایران یک موقعیت بی‌مانند در زمینه منابع دارد که چشم هر کسی را به خود شیفته می‌کند.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه سال ۹۵ بیشترین گردشگر خارجی با جمعیت ۴ میلیون نفر داشتیم، گفت: ۶۵۷ میلیون نفر در سال ۲۰۰۰ گردشکر وجود داشت که ارزش ارزی آن یک میلیارد دلار در سال ۲۰۱۲ بود.

وی افزود: پیش‌بینی شده است تا در سال ۲۰۲۰ نزدیک به ۱/۶ میلیارد گردشگر باشد که ارزش ارزی آنها باید به ۲ میلیارد دلار برسد، از این‌رو ما باید سهم خود از این میزان گردش احیا کنیم.

پورمحمدی با اشاره به اینکه اگر به دنبال اقتصاد بدون نفت هستیم باید به گردشگری توجه کنیم، افزود:استان آذربایجان‌شرقی به تنهایی۱۸۰۰ اثر ملی ثبت شده دارد.

وی با ابراز تاسف از اینکه بهترین داشته خود یعنی مقبره‌الشعرا را شبیه زندان هارون الرشید کرده‌ایم، گفت: باید برای این اثر زیبا برنامه‌ریزی می‌کردیم چراکه خیلی از تصاویر و کلیپ پخش شده، زیبایی شهر ما هستند و گردشگری که می‌آید این مکان‌ها را سوال می‌کند.

استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: سه معماری صخره‌ای در دنیا وجود دارد که یکی از آنها در استان ماست ولی ما باز هم نتوانستیم آن را خوب بشناسانیم.

وی با تاکید بر اینکه اولویت اصلی ما در استان، موضوع محیط زیست است، گفت: البته خدا را شکر که خدا به دادمان رسید تا دریاچه و تالاب احیا شوند.

وی ادامه داد: اولویت دوم برنامه‌‌ها ایجاد اشتغال است چراکه ما موظفیم تا سالانه حداقل ۵۰ هزار شغل ایجاد کنیم که این موضوع را بیشتر به بخش آی تی متمرکز کرده‌ایم چراکه زودبازده می‌باشد.

پورمحمدی در ادامه‌ به بیان خاطره دانشجویی خود در کشور انگلیس پرداخت و گفت: سال ۱۳۶۵ بنده برای ادامه تحصیل به انگلیس رفتم که از دانشگاه همیشه در اواخر هفته به گردش علمی می‌رفتیم که در یکی از این گردش‌های علمی ما را برای دیدن سه جاذبه گردشگری بردند که  یکی از آنها موزه معمولی بود ولی فرشی که آنجا انداخته بودند، روی آن نوشته بود “فرش ایران”.

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس