جشنواره زمستانی معرفی فرصتهای بکر منطقه ارس است
جشنواره زمستانی معرفی فرصتهای بکر منطقه ارس است

دبیر ستاد دهه فجر منطقه آزاد ارس، گفت: پیوست فرهنگی اساس برنامه های دهه فجر ارس و جشنواره زمستانی مجال مناسبی برای معرفی فرصتهای بکر منطقه بود. به گزارش واحد خبر جشنواره زمستانی ارس، ابراهیم نصیری در تشریح برنامه های این ایام، گفت: برنامه های مختلف فرهنگی و ورزشی از جمله همایش پیاده روی خانوادگی، […]

دبیر ستاد دهه فجر منطقه آزاد ارس، گفت: پیوست فرهنگی اساس برنامه های دهه فجر ارس و جشنواره زمستانی مجال مناسبی برای معرفی فرصتهای بکر منطقه بود.

به گزارش واحد خبر جشنواره زمستانی ارس، ابراهیم نصیری در تشریح برنامه های این ایام، گفت: برنامه های مختلف فرهنگی و ورزشی از جمله همایش پیاده روی خانوادگی، غبارروبی مزار شهدا، جشنهای دانشجویی، یادواره شهدا، مسابقات ورزشی ویژه بانوان، برنامه های ویژه کتاب و کتابخوانی و جنگ های شادی بطور همزمان در ایام دهه فجر و جشنواره زمستانی ارس برگزار شده و می شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ایجاد نشاط اجتماعی یکی از وظایف معاونت فرهنگی در منطقه آزاد است سعی داریم در این برنامه ها با استفاده از پتانسیل حضور هنرمندان ضمن افزایش نشاط اجتماعی منطقه برای مردم بومی و گردشگران، از ظرفیت هنر و هنرمندان برای معرفی هرچه بیشتر برند منطقه آزاد ارس در حوزه های مختلف مخاطبانمان بهره بگیریم.

نصیری ادامه داد: امیدواریم حضور مداوم نخبگان هنری و فرهنگی در این منطقه که به اذعان هنرمندان ظرفیت های ناشناخته ای را در تولیدات هنری دارد، منجر به توجه بیشتر کارگردانان و تولیدکنندگان محصولات هنری بویژه آثار سینمایی و تلویزیونی به این منطقه گردد.

دبیر جشنواره زمستانی ارس، مختصات جغرافیایی این منطقه فرصتی بکر و فوق العاده مناسب برای تولیدات مهمی در حوزه های مختلف جغرافیای، گردشگری، تجاری و صنعتی، دانشگاهی و… است.

وی یادآور شد: در ادامه برنامه های دهه مبارک فجر در این منطقه جشنواره مسابقات ورزشی بانوان منطقه آزاد ارس از ۲۲ تا ۳۰ بهمن ماه برگزار می گردد.

وی افزود: در ایام دهه فجر نخستین کتابخانه سیار کودکان و نوجوانان با حضور مسئولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور افتتاح و از فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی در این منطقه تجلیل بعمل آمد.

مدیر فرهنگی منطقه آزاد ارس گفت: همچنین در روز ۲۹ بهمن ماه مسابقه کتابخوانی با موضوع دهه فجر بصورت حضوری -کتبی در جلفا برگزار می شود.