ثبت‌جهانی کندوان فرصتی مناسب برای توسعه صنعت گردشگری و مقابله با ایران‌هراسی
ثبت‌جهانی کندوان فرصتی مناسب برای توسعه صنعت گردشگری و مقابله با ایران‌هراسی
رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی انتخاب و ثبت دهکده تاریخی کندوان توسط سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) به عنوان اولین روستای کشور در فهرست دهکده‌های جهانی گردشگری و ثبت جهانی ۵۴ کاروانسرای ایرانی در یونسکو را مایه مباهات و افتخار مردم ایران و راهی برای مقابله با توطئه و طرح ایران هراسی دشمنان دانست.

به گزارش قلم پرس، علی علیزاده، در خصوص ثبت جهانی روستای تاریخی کندوان به عنوان روستای شگفت‌انگیز و نخستین روستای جهانی گردشگری از سوی سازمان جهانی گردشگری و کاروانسراهای تاریخی ایران از سوی یونسکو  اظهار کرد: انتخاب و معرفی روستای تاریخی کندوان و کاروانسراهای ایرانی نتایج مطلوبی برای کشورمان از نظر گردشگری خواهد داشت. انتظار می‌رود از این ظرفیت، نهایت استفاده و بهره‌برداری برای توسعه و رونق اقتصاد کشور صورت گیرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی افزود: بی‌شک این موفقیت‌های فرهنگی نتیجه سال‌ها پیگیری، همت و تلاش محققان و پژوهشگران حوزه فرهنگی استان و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و همچنین ارتباطات موثر بین‌المللی بوده است که علاوه بر ارتقای جایگاه میراث‌فرهنگی ایران در جهان، مسیر توسعه گردشگری کشورمان را نیز هموار و این مناطق به محرک توسعه شهری و روستایی مبدل خواهد شد. با یاری خداوند این توفیق بزرگ باعث جذب گردشگران از اقصی نقاط جهان خواهد شد.

نماینده مراغه و عجب‌شیر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با همدلی، هم‌افزایی و همکاری بیش از پیش تمام سازمان‌ها و ارگان‌های متولی در کنار همراهی مردم، شاهد کسب بیش از پیش جایگاه‌ها و افتخارات ملی و جهانی برای معرفی در خور شأن داشته‌های فرهنگی، تاریخی و گردشگری ایران اسلامی خواهیم بود.

پایان پیام/