تنش آبی در ۸۰۰ شهر کشور
تنش آبی در ۸۰۰ شهر کشور

معاونت فنی و مهندسی آبفای کشور با بیان اینکه اکنون در ۸۰۰ شهر کشور با تنش آبی مواجه هستیم، گفت: دولت سیزدهم برای کاهش تنش آبی با اجرای طرح های در دست اقدام قدم های اساسی بردارد. به گزارش قلم پرس،از بناب، مجید آقازاده معاون فنی و مهندسی آب و فاضلاب کشور شامگاه امروز در […]



معاونت فنی و مهندسی آبفای کشور با بیان اینکه اکنون در ۸۰۰ شهر کشور با تنش آبی مواجه هستیم، گفت: دولت سیزدهم برای کاهش تنش آبی با اجرای طرح های در دست اقدام قدم های اساسی بردارد.

به گزارش قلم پرس،از بناب، مجید آقازاده معاون فنی و مهندسی آب و فاضلاب کشور شامگاه امروز در آیین بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب شبکه جمع آوری و خط انتقال شهر خوشه مهر در شهرستان بناب به عنوان پانزدهمین تصفیه خانه فاضلاب استان آذربایجان شرقی با اشاره به سیاست‌های دولت سیزدهم در خصوص توسعه شبکه آب و فاضلاب در کشور اظهار کرد: دولت سیزدهم دولت جهادی است و جهاد آبرسانی را در سطح کشور آغاز کرده است.

وی افزود: دولت سیزدهم در مرحله اول، اجرای طرح آبرسانی در ۱۰ هزار روستا را آغاز کرده که سه هزار روستا توسط شرکت آب و فاضلاب و هفت هزار روستا توسط قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در کشور آغاز شده و اکنون ۴۳ درصد پیشرفت دارد.

وی تصریح کرد: این دولت در نظر دارد در فاز دوم نیز آبرسانی ۱۰ هزار روستای دیگر را تحت پوشش ببرد.

به گفته آقازاده، برای اجرای این دو فاز بالغ بر ۱۲۱ هزار میلیارد تومان هزینه خواهد شد.

معاونت فنی و مهندسی آبفای کشور با بیان اینکه هم اکنون در ۸۰۰ شهر کشور با تنش آبی مواجه هستیم، اظهار امیدواری کرد که دولت سیزدهم در راستای کاهش تنش آبی با اجرای طرح های در دست اقدام قدم های اساسی بردارد.

 شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در قالب یک میلیون و ۸۱۰ هزار مشترک صد درصد جمعیت شهری در ۷۳ شهر این استان را تحت پوشش شبکه آب آشامیدنی بهداشتی قرار داده است.

پایان پیام/۶۰۰۰۴