بیش از ۲ میلیون آذربایجانی غربالگری کرونا شدند
بیش از ۲ میلیون آذربایجانی غربالگری کرونا شدند
فرمانده سپاه عاشورا گفت: قرارگاه بسیج ملی استان از همان روزهای اول شیوع ویروس کرونا راه اندازی شد و در قالب این قرارگاه ۸ هزار و 900 نفر بسیجی در یک هزار و 100 خانه بهداشت و مرکز بهداشت استان، بیش از 2 میلیلون نفر را غربالگری کرده اند.

سردار عابدین خرّم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا یا غربالگری و تشکیل شناسنامه سلامت یکی از برنامه‌های مهمی بود که شروع شد.

وی با بیان اینکه جمعیت آذربایجان‌شرقی ۴ میلیون نفر است که باید همه وارد این چرخه شده و شناسنامه سلامت دریافت کنند، گفت: هدف این طرح این است تا زنجیره مبتلایان به کرونا با افراد سالم قطع شود و یا افراد مبتلا به صورت کامل شناسایی شوند.

فرمانده سپاه عاشورا با تاکید بر اینکه تا چند روز قبل برای اجرای طرح مشکلات زیادی داشتیم، گفت: در ابتدا زیرساخت‌ها آماده نبود و باعث مشکلاتی در اجرا شده بود ولی با پیگیری این مشکلات حل شد و الآن ۵۰ درصد جمعیت پاسخ داده‌اند، یعنی وضعیت‌سنجی سلامت، ۵۰ درصد جمعیت معلوم شده است.

وی افزود: برای اجرای این طرح ۸ هزار و ۹۰۰ بسیجی در ۱۱۰۰ خانه بهداشتی انجام وظیفه کرده وامید است تا چند روز آینده این رقم به ۱۰۰ درصد برسد.

سردار خّرم متذکر شد: قطعا این طرح یکی از عوامل کنترل ویروس خواهد بود.