بهره‌برداری از طرح پارک‌موزه قاجار در تبریز / در سال ۲۰۱۸ تبریز میزبان ۲میلیون گردشگر خواهد بود
بهره‌برداری از طرح پارک‌موزه قاجار در تبریز / در سال ۲۰۱۸ تبریز میزبان ۲میلیون گردشگر خواهد بود

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به این که تبریز در سال ۲۰۱۸ میزبان یک‌و‌نیم تا دو میلیون گردشگر خواهد بود، گفت: در کنار تمامی اقدامات و زیرسازی‌های لازم، رفتار و کردار شهروندان و تمامی کسانی که با گردشگران در سطح شهر ارتباط دارند نیز مهم است. محمدصادق پورمهدی در آیین افتتاح پارک موزه […]

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به این که تبریز در سال ۲۰۱۸ میزبان یک‌و‌نیم تا دو میلیون گردشگر خواهد بود، گفت: در کنار تمامی اقدامات و زیرسازی‌های لازم، رفتار و کردار شهروندان و تمامی کسانی که با گردشگران در سطح شهر ارتباط دارند نیز مهم است.

محمدصادق پورمهدی در آیین افتتاح پارک موزه قاجار در تبریز، افزود: شهرداری تبریز در مدت سه سال اخیر طرح‌های متعدد عمرانی، حمل و نقل و ترافیک و فضای سبز اجرا کرده که اثرات اجرای این طرح‌ها در شهر نمود دارد.

وی در خصوص طرح پارک موزه قاجار نیز گفت: احیای این طرح که از سال ۱۳۸۱ مطرح شده بود در راستای آماده سازی تبریز برای سال ۲۰۱۸ توسط شهرداری تبریز اجرا شده است.

وی با تقدیر از همراهی مدیر کل آموزش پرورش آذربایجان شرقی در ارتباط با انتقال مکان دو مدرسه موجود در محوطه پارک موزه قاجار، اظهار کرد: احیای مدرسه قدیمی طالقانی (منصور)، مرمت تالار بزرگ معلم و اردوگاه تاریخی الغدیر نشانگر توجه عمیق آموزش و پرورش به مسایل تاریخی و فرهنگی است.

پورمهدی همچنین از همراهی و همکاری مدیریت میراث فرهنگی استان در اجرای طرح احیای پارک موزه قاجار تشکر کرد و گفت: این طرح هرچند شاید از نظر ریالی کم حجم به نظر برسد اما از نظر کیفی و اثر گذاری فرهنگی و اجتماعی یکی از طرح های شاخص شهرداری تبریز به شمار می رود.

طرح پارک موزه قاجار تبریز با صرف ۴۰۰ میلیارد ریال در محوطه ای به وسعت دو هزار و ۵۰۰ متر مربع برای استراحت موقت گردشگران و بازدیدکنندگان اجرا شده است.