برگزاری مجامع شرکت‌های تعاونی به صورت الکترونیکی
برگزاری مجامع شرکت‌های تعاونی به صورت الکترونیکی

خبرگزاری میزان – از امروز (شنبه ۱۲ تیر) که مصادف با روز جهانی تعاون است امکان پذیریش مدارک مجامع آنلاین تعاونی که از طریق سامانه جامع و هوشمند تعاون نسبت به برگزاری مجمع اقدام می‌کنند مورد پذیرش اداره کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است. مهدی اقبال معاون امور […]

خبرگزاری میزان – از امروز (شنبه ۱۲ تیر) که مصادف با روز جهانی تعاون است امکان پذیریش مدارک مجامع آنلاین تعاونی که از طریق سامانه جامع و هوشمند تعاون نسبت به برگزاری مجمع اقدام می‌کنند مورد پذیرش اداره کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیر تجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است.

مهدی اقبال معاون امور اسناد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این زمینه گفت: منافع این اقدام برای مردم است و در سند تحول بخش قضایی که به امضای رئیس قوه قضاییه رسیده، الکترونیکی کردن همه فرایند‌های اداری قوه قضاییه و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که زیر مجموعه این قوه قرار دارد، در دستورکار قرار گرفته است.

اقبال تاکید کرد: سازمان ثبت اسناد در زمینه الکترونیکی کردن فرایند‌ها پیشتاز بوده و در هفته قوه قضاییه هم  از سوی رئیس قوه تشویق شده است.

 

بیشتر بخوانید:

به گفته وی، برنامه ریزی لازم صورت گرفته تا از ابتدا شهریور ماه سالجاری، همه فعالیت‌های تعاونی‌ها از جمله تاسیس شرکت و تغییرات آن که تاکنون به صورت دستی و کاغذی بوده، در درگاه مشترک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان ثبت اسناد، درج و رسیدگی شود.

وی با بیان این که برخی شرکت‌های تعاونی چند صد هزار عضو دارند، تصریح کرد: با توجه به شرایط کرونایی جمع کردن این اعضا به هیچ وجه امکان‌پذیر نیست و بهترین روش برگزاری مجامع به صورت الکترونیکی و هوشمند است که با توجه به پیش قدم بودن وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اجرای این مهم از طریق سامانه  جامع هوشمند بخش تعاون، مورد پذیرش سازمان ثبت نیز قرار گرفته است.

مدیرکل ثبت شرکت و موسسات تجاری سازمان ثبت اسناد نیز اظهار داشت: نگاه این سازمان الکترونیکی کردن، هوشمندسازی و حذف کاغذ از فرایندهاست و ما شعار خداحافظی از بایگانی و سیستم بدون کاغذ را ارائه کرده‌ایم، در سال جاری پنجره واحد اجرا می‌شود که کار بزرگی در سازمان ثبت به شمار می‌رود.

 وی افزود: حدود ۲۳۰ هزار شرکت تعاونی در کشور داریم که هوشمندسازی و الکترونیکی کردن امور این شرکت‌ها بسیار مهم است و از هفته آینده مجامع شرکت‌های تعاونی به صورت الکترونیکی در سراسر کشور برگزار می‌شود.

حمید کشاورز،   گفت: در گام دوم، یکپارچه کردن سامانه وزارت تعاون، کار و ر فاه اجتماعی و سازمان ثبت اسناد در دستور کار قرار دارد که تا شهریور ماه انجام می‌شود و باعث حذف اوراق و گزارش‌های کاغذی می‌شود.

تفاهم‌نامه تکالیف مشترک اداره کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز به امضای محمد کبیری معاون امور تعاون و مهدی اقبال معاون امور اسناد سازمان ثبت به امضاء رسید.

بر اساس این تفاهم‌نامه از این پس سامانه جامع تعاون و سامانه سازمان  ثبت اسناد و املاک از شهریور مرتبط می‌شوند و تمامی فعالیت‌های ثبت و تغییرات شرکت‌های تعاونی، همچنین برگزاری مجامع شرکت‌های تعاونی، الکترونیکی و آنلاین خواهد شد و  به ارائه کاغذ، صورت جلسه  یا حضور افراد در این مجامع نیاز نیست.

انتهای پیام/