برکناری کنسول افتخاری زیمبابوه در سرزمین‌های اشغالی
برکناری کنسول افتخاری زیمبابوه در سرزمین‌های اشغالی

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در پی حملات و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین، دولت زیمبابوه کنسول افتخاری خود در سرزمین‌های اشغالی را از این سمت برکنار کرد. وزارت امور خارجه زیمبابوه دوشنبه در بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد که کنسول افتخاری زیمبابوه در شمال سرزمین‌های اشغالی از سمت خود […]

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، در پی حملات و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین، دولت زیمبابوه کنسول افتخاری خود در سرزمین‌های اشغالی را از این سمت برکنار کرد.

وزارت امور خارجه زیمبابوه دوشنبه در بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد که کنسول افتخاری زیمبابوه در شمال سرزمین‌های اشغالی از سمت خود برکنار شده و دیگر از هیچ مصونیت و مزایای دیپلماتیک برخوردار نخواهد بود.

خانم «کنستنسه چموایی» سخنگوی وزارت خارجه زیمبابوه در بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد که همه حقوق، امتیازات و مصونیت‌هایی که پیش‌تر و مطابق حقوق بین‌الملل و کنوانسین وین، به «موشه ایتزاک» به عنوان کنسول افتخاری زیمبابوه در اسرائیل تعلق می‌گرفت، لغو شده است.

لازم به ذکر است، زیمبابوه همواره در مجامع بین‌المللی از حقوق مردم فلسطین در برابر اشغالگران صهیونیست حمایت و بر راه‌حل دو دولت به منظور حل این منازعه تأکید کرده است و به رغم آن رژیم صهیونیستی همواره در تلاش برای ایجاد روابط دیپلماتیک و اقتصادی با زیمبابوه بوده که نهایتا در سال گذشته منتج به انتصاب کنسول افتخاری زیمبابوه در سرزمین‌های اشغالی شد.

انتهای پیام/