بازدید  ۱۷۹ هزار و ۱۷۸ نفر از اماکن تاریخی و موزه‌های آذربایجان شرقی
بازدید  ۱۷۹ هزار و ۱۷۸ نفر از اماکن تاریخی و موزه‌های آذربایجان شرقی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از اقامت ۱۷۹ هزار و ۷۵۱ نفر شب در استان خبر داد و گفت: در سال جدید ۱۷۹ هزار و ۱۷۸ نفر از اماکن تاریخی و موزه‌های استان بازدید کرده اند. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، مرتضی آبدار اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی ستاد […]

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از اقامت ۱۷۹ هزار و ۷۵۱ نفر شب در استان خبر داد و گفت: در سال جدید ۱۷۹ هزار و ۱۷۸ نفر از اماکن تاریخی و موزه‌های استان بازدید کرده اند.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری فارس، مرتضی آبدار اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی ستاد اجرایی برنامه‌های نوروزی توانستیم میزبانی خوب و مناسبی در طول ایام نوروز داشته باشیم.

وی بابیان اینکه در سراسر کشور از ابتدای سال تاکنون ۹ میلیون اقامت در شب ثبت‌شده است، افزود: محیط آب و هوایی و اقلیمی مناطق باعث سفر نوروزی می‌شود و ازآنجایی‌که آذربایجان شرقی در موقعیت سردسیری جغرافیایی قرارگرفته این امر باعث کاهش سفر به این استان شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه امسال بیش از ۱۷۹ هزار  و ۷۵۱ نفر اقامت  نفر شب در استان داشتیم که نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد افزایش‌یافته است، اضافه کرد: همچنین در سال جدید ۱۷۹ هزار و ۱۷۸ نفر از اماکن تاریخی و موزه‌ها بازدید کرده‌اند که طبق اعلام آمادگی از قبل برای پذیرایی از میهمانان در هتل‌ها و اماکن اقامتی، مهمانسرای ادارات نیز آماده بودند.

وی با یادآوری اینکه بهار آذربایجان شرقی در تابستان بوده و بیشترین تمرکز برای میزبانی از مسافران در تابستان انجام‌شده، خاطرنشان کرد: البته با توجه قرار داشتن در آستانه ورود به سال ۲۰۱۸ باید از فرصت‌های موجود برای ارائه خدمات بهتر در آن سال استفاده کنیم.

آبدار گفت: به خاطر استقبال بیشتر مردم برای مسافرت به شهرهای جنوبی کشور در روزهای ابتدایی سال و عدم استقبال از استان آذربایجان شرقی به دلیل واقع‌شدن در منطقه جغرافیایی سردسیر، ازاین‌رو خود را برای میزبانی در تابستان آماده کرده‌ایم ولی بدین معنا نیست که زیرساخت‌های استانی برای پذیرای مسافران ضعیف بوده است.

وی با بیان اینکه برای عید نوروز در حدود ۱۵۲ پایگاه اطلاع‌رسانی در بخش‌های مختلف استان ایجادشده است، ادامه داد: ۸ هزار و ۵۰۰ تخت رسمی در هتل‌ها آماده پذیرایی از میهمانان را داشتند که طبق آمار آموزش‌وپرورش در خصوص خدمات‌دهی به مسافران، در حدود ۴۷ هزار مسافر از خدمات آنها بهره‌مند شده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با بیان اینکه در سال جدید ۱۰ موزه اضافه‌شده است، افزود: به عبارتی در سال جدید تعداد موزه‌ها نسبت به سال در حدود ۲۳ درصد افزایش داشته و البته از آمادگی کامل برای ارائه خدمات به گردشگران برخوردار بوده است.

وی با اشاره به برپایی آئین‌های نوروزی در استان، بیان داشت: طبق آمار شهرداری تبریز ۹۰۰ برنامه در مدت ۱۵ روز در سطح شهر برگزار و ۲۸ نمایشگاه صنایع‌دستی برای عموم مردم در طول عید نوروز برپا شد.

آبدار به افزایش راهنمایان گردشگر در استان اشاره و افزود: ۲۵۰ نفر به‌صورت مستقیم خدمات راهنمای گردشگری به مسافران ارائه می‌دهند و این آمار نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

وی یادآور شد: بیش از ۲۰۰ هزار نقشه و بروشور و کتابچه به زبان‌های مختلف آماده شده و در اختیار مسافران گذاشته‌ شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: در سال جدید در حدود ۱۵۰۰ فقره نظارت داشتیم و با توجه به این مسئله در موضوع رسیدگی به شکایت‌ها تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا تمام نواقصات را رفع کنیم.