ایران از گسترش همکاریها با کشورهای حوزه بالکان استقبال می‌کند
ایران از گسترش همکاریها با کشورهای حوزه بالکان استقبال می‌کند

رییس جمهوری تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران از گسترش روابط با اتحادیه اروپا و از جمله کشورهای حوزه بالکان استقبال می کند. حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز یکشنبه در دیدار«تومیسلاو نیکولیچ» رییس جمهوری صربستان که  در سفری غیررسمی و برای شرکت در مراسم گشایش پنجمین همایش بین المللی سمپوزیوم انجمن جهانی […]

رییس جمهوری تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران از گسترش روابط با اتحادیه اروپا و از جمله کشورهای حوزه بالکان استقبال می کند.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز یکشنبه در دیدار«تومیسلاو نیکولیچ» رییس جمهوری صربستان که  در سفری غیررسمی و برای شرکت در مراسم گشایش پنجمین همایش بین المللی سمپوزیوم انجمن جهانی فدراسیون مغز و اعصاب به تهران سفر کرده است، گفت: تهران و بلگرد امکانات و توانمندی های گسترده ای دارند که می توانند از این امکانات برای گسترش همکاری ها و منافع دو ملت استفاده کنند.

رییس جمهوری در ادامه، گسترش خشونت و تروریسم را یکی از معضلات بزرگ برای منطقه و جهان برشمرد و با اشاره به برخی تلاشها برای نسبت دادن تروریسم به ادیان گفت: ادیان الهی و بویژه دین مبین اسلام ،مروج رحمت، اخوت و برادری در میان انسان ها و مخالف تروریسم هستند و همه باید برای مبارزه با تروریسم متحد شوند.

«نیکولیچ» رییس جمهوری صربستان نیز با ابراز علاقه به توسعه روابط با کشورمان گفت: مقاومت سرسختانه جمهوری اسلامی ایران در دوران تحریمها  و پیروزی در مذاکرات هسته ای ، بیانگر قدرت فرهنگی و بزرگی این کشور است.