ایده «موزه‌ای به وسعت شهر» معرّف پیشینه تاریخی تبریز است
ایده «موزه‌ای به وسعت شهر» معرّف پیشینه تاریخی تبریز است

شهردار تبریز ایده «موزه ای به وسعت شهر» را در پیگیری برنامه‌های گردشگری ضروری و ارزشمند توصیف کرد و افزود: هم‌افزایی دو مجموعه شهرداری تبریز و اداره‌کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری، نقش اساسی در تقویت برنامه‌های گردشگری ۲۰۱۸ خواهد داشت. به گزارش قلم پرس به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، دکتر […]

شهردار تبریز ایده «موزه ای به وسعت شهر» را در پیگیری برنامه‌های گردشگری ضروری و ارزشمند توصیف کرد و افزود: هم‌افزایی دو مجموعه شهرداری تبریز و اداره‌کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری، نقش اساسی در تقویت برنامه‌های گردشگری ۲۰۱۸ خواهد داشت.

به گزارش قلم پرس به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، دکتر صادق نجفی در بازدید از آثار «موزه‌ای به وسعت شهر» اظهار داشت: در روزهای اخیر، شاهد اجرای آثار و اقلام برگزیده موزه‌ها و خانه‌های قدیمی در سطح شهر بوده‌ایم؛ این برنامه توسط شهرداری تبریز و اداره‌کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری اجرا شده و طی آن، بخشی از پیشینه تاریخی تبریز در فضای عمومی شهر معرفی شده است.
وی یادآور شد: متاسفانه کهن‌شهر تبریز با قدمت ۴ هزار سال، گاه حتی در محدوده شهر نیز کمتر شناخته شده است؛ از این رو، ایده «موزه ای به وسعت شهر» با معرفی غنای تاریخی موزه‌های شهر، گام مهمی در جبران این کاستی است.
دکتر نجفی با تاکید بر ضرورت تعامل و هم‌افزایی در اجرای برنامه‌های ۲۰۱۸ گفت: در سایه مدیریت همدل استان، شهرداری به عنوان یکی از مجموعه‌های کلیدی و محوری مباحث گردشگری، در کنار  سایر دستگاه‌های تخصصی، تمام ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خود را به کار گرفته است.