افزایش ۳ برابری صادرات محصولات دانش بنیانی
افزایش ۳ برابری صادرات محصولات دانش بنیانی

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی از افزایش ۳ برابری صادرات محصولات دانش بنیانی خبر داد و گفت: امسال، شرکت های فناور و دانش بنیان مستقر در پارک استان ۳.۶ میلیون دلار صادرات در زمینه قیرهای پلیمری و رنگی، تولید ماشین آلات و کنتورهای هوشمند آبی و سایر محصولات فناورانه داشتند. به گزارش قلم پرس،از […]



رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی از افزایش ۳ برابری صادرات محصولات دانش بنیانی خبر داد و گفت: امسال، شرکت های فناور و دانش بنیان مستقر در پارک استان ۳.۶ میلیون دلار صادرات در زمینه قیرهای پلیمری و رنگی، تولید ماشین آلات و کنتورهای هوشمند آبی و سایر محصولات فناورانه داشتند.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، سعید جعفری‌راد رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی امروز در گفت و گو با خبرنگاران ضمن اشاره به تغییر سیاست پارک علم و فناوری در زمینه فروش محصولات فناوران، اظهار کرد: ایجاد دپارتمان تجاری‌سازی، فروش، توانمندسازی و سرمایه‌گذاری در پارک علم و فناوری، منجر به افزایش آمار فروش داخلی محصولات شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان شده است و در زمینه صادرات و فروش خارجی تولیدات شرکت‌ها، مخصوصا در کشورهای منطقه قفقاز و کشور ترکیه، از کارگزاران صادراتی استفاده می‌شود. 

افزایش ۳ برابری صادرات محصولات دانش بنیانی

وی در زمینه میزان فروش داخلی و صادرات شرکت‌ها، ضمن اشاره به افزایش ۳ برابری صادرات سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ به میزان ۹.۵ میلیون دلار گفت: در ۶ ماهه اول امسال، شرکت های فناور و دانش بنیان مستقر در پارک ۳.۶ میلیون دلار صادرات در زمینه قیرهای پلیمری و رنگی، تولید ماشین آلات و کنتورهای هوشمند آبی و سایر محصولات فناورانه داشتند.

جعفری‌راد ادامه داد: همچنین فروش داخلی شرکت‌ها در شش ماه اول سال ۱.۳ همت تومان است که به نظر می‌رسد تا پایان سال به میزان دو برابر افزایش پیدا کند. 

وی خاطرنشان کرد: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک در حال حاضر ۱۰۲ شرکت می‌باشد که حدود ۴۲ درصد نسبت به شهریور سال گذشته افزایش یافته است.

 شیوه‌نامه جدید ارزیابی شرکت‌های متقاضی دانش‌بنیانی

جعفری‌راد با اشاره به شیوه‌نامه جدید ارزیابی شرکت‌های متقاضی دانش‌بنیانی از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: با رایزنی‌های انجام‌گرفته، پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی در کنار پارک‌های علم و فناوری خراسان رضوی، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، صنعتی شریف و سیستان و بلوچستان به صورت آزمایشی و پایلوت به عنوان ارزیابان صلاحیت شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا انتخاب شده‌اند.

رئیس پارک علم و فناوری در خصوص میزان تسهیلات اعطایی مربوط به جزء ۲ بند (ب) تبصره ۱۶ نیز گفت: تعداد ۱۹۳ شرکت دانش‌بنیان و فناور به مبلغ ۶۷ میلیارد تومان وام دریافت نموده‌اند که باید به تعداد ۴۴۵ نفر اشتغال جدید ایجاد کنند.  

تغییر  رویکرد پارک علم و فناوری از تکنولوژی پوش به مارکت پوش

جعفری راد با اشاره به امضای تفاهم‌نامه برش استانی گفت: با هدف همکاری در توسعه برنامه‌های اقتصاد دانش‌بنیان در استان آذربایجان‌شرقی، توافق‎نامه همکاری مشترک معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و استانداری آذربایجان شرقی به ارزش ۳.۲۵ هزار میلیارد تومان امضا شده است که به موجب آن، مبلغ مذکور به طرح‌های پیشران و توسعه زیست بوم استان آذربایجان‌شرقی تعلق می‌گیرد.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: رویکرد پارک علم و فناوری از تکنولوژی پوش به مارکت پوش تغییر کرده است و بر این اساس تلاش پارک علم و فناوری، هدایت و راهنمایی فناوران جهت تامین نیازهای بازار می‌باشد.

پایان پیام/۶۰۰۲۷