استیضاح وزیر ورزش کلید خورد/  تیمداری دولت در فوتبال بر خلاف اصل ۴۴ قانون اساسی است
استیضاح وزیر ورزش کلید خورد/  تیمداری دولت در فوتبال بر خلاف اصل ۴۴ قانون اساسی است
نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی از آغاز استیضاح وزیر ورزش به دلیل سکوت معنادار خود در قضایای اخیر فوتبال ایران و تیم تراکتورسازی خبر داد.

به گزارش قلم پرس، احمد علیرضا بیگی اظهار کرد: وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال باید به مطالبات به حق مردم و ورزش دوستان پاسخ داده و اینکه بعد از ۳ هفته آقای تاج و فدراسیون فوتبال در مورد این قضایا رسیدگی نکردند، برای تیم تراکتورسازی حاشیه‌های را به دنبال داشت و در نهایت موجب ورود دستگاه قضایی به این قضایا شد.

وی در پاسخ تاج که عنوان کرده بودند نمایندگان به مسائل فوتبال وارد نشده و اجازه دهند فوتبالی‌ها برای فوتبال تصمیم بگیرند، گفت: طبق قانون مجلس می‌تواند به تمامی حوزه‌ها وارد شده و این خواسته مردم و ملت است و سکوت وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال معنادار بوده و باید در مورد حق تیم تراکتورسازی که مورد اجحاف قرار گرفته است، توضیحات داده شود.

بیگی افزود: در حوزه ورزش یکی از موارد مورد انتقاد دیگر عدم خصوصی‌سازی تیم‌های ورزشی است و شاهد تیمداری دولت در فوتبال هستیم و الان عملا هزینه ۲ تیم پایتخت بر دوش ۸۰ میلیون قرار گرفته و این بر خلاف اصل ۴۴ قانون اساسی است و در حالی که بخش خصوصی برای قبل این تیم‌ها نیز اظهار آمادگی کرده است، وزارت ورزش از دادن آنها امتناع می‌کند و به نظر می‌رسد این تیم‌ها حیاط خلوت تعدادی از آقایان شده است.

استیضاح وزیر ورزش کلید خورد

نماینده تبریز از آغاز طرح استیضاح وزیر ورزش خبر داده و گفت: تا به امروز حدودا ۴۰ نماینده استیضاح سلطانی‌فر را امضا کرده و بعد از تکمیل امضا، این درخواست به هیات رئیسه تقدیم شده و تا به کمیسیون فرهنگی ارجاع داده شود و در آنجا آقای سلطانی‌فر حضور یافته و در مورد عملکرد خود به نمایندگان توضیحاتی خواهند داد که اگر نمایندگان قانع نشدند، طرح استیضاح وی در صحن مجلس مطرح می‌شود.

وی خاطرنشان ساخت: در حالی که کشور با مشکلاتی همراه است، نباید این چنین مسائلی با بی‌تفاوتی مسوولان همراه باشد و ما از تمامی ابزار همچون استیضاح استفاده می‌کنیم تا نتیجه لازم که مطالبه مردم است را بگیریم و فدراسیون فوتبال هم نباید با فرافکنی از پاسخگویی در مورد عملکرد خود طفره روند و این در حالی است که مجلس طبق قانون می‌تواند به تمامی حوزه‌ها ورود کرده و این جزو وظایف ماست.

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس