استاندار آذربایجان شرقی اخذ مالیات بیشتر دراین استان را نادرست دانست
استاندار آذربایجان شرقی اخذ مالیات بیشتر دراین استان را نادرست دانست

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به نادرست بودن اخذ مالیات بیشتر در این استان گفت: هنوز جداول مالیاتی ابلاغ نشده و نمایندگان مجلس وظیفه تایید پیش بینی درآمدهای مالیاتی را بر عهده دارند. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری ایرنا، اسماعیل جبارزاده روز شنبه در حاشیه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و […]

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به نادرست بودن اخذ مالیات بیشتر در این استان گفت: هنوز جداول مالیاتی ابلاغ نشده و نمایندگان مجلس وظیفه تایید پیش بینی درآمدهای مالیاتی را بر عهده دارند.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری ایرنا، اسماعیل جبارزاده روز شنبه در حاشیه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اخبار منتشره در فضای مجازی در خصوص توزیع بودجه و اینکه مالیات آذربایجان شرقی نسبت به سایر استان ها بیشتر می باشد، این خبر را نادرست دانست.
وی با اشاره به اینکه در مدت ۱۶ سال که به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی حضور داشتم عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بودم، ادامه داد: به همین دلیل از برنامه و بودجه آگاهی دارم و تاکید می کنم که هنوز لیست مالیات به اداره کل مالیات آذربایجان شرقی ابلاغ نشده است.
جبارزاده از مدیرکل مالیات اذربایجان شرقی درخواست کرد: در این خصوص طی نشست خبری با خبرنگاران برای تنویر افکار عمومی روشنگری کنند.
وی اظهار کرد: فرض بر اینکه در بودجه نوشته شود باید هزار واحد مالیات گرفته شود این امر دلیل نمی شد که عدد هزار را تقسیم بر معدیان مالیاتی شود و موظف به ارائه این عدد شود.
استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: طبق قانون، مالیات بر درآمد و عملکرد ملاک است و اگر شرکتی عملکرد و یا فعالیتی نداشته گرفتن مالیات از آن شرکت طبق قانون و شرع درست نیست.
وی گفت: از هیچ واحد تولیدی، صنفی، خدماتی و صنعتی به ناحق مالیات گرفته نمی شود و مالیاتی خارج از حق قانونی تحمیل نمی شود.
جبارزاده تاکید کرد: هنوز جداول مالیاتی اعلام نشده تا گفته شود مالیات این استان چقدر است فقط پیش بینی درآمدهای استانی است که مالیات نیز بر اساس آن درآمدها پیشنهاد شده است.
وی یادآور شد: لایحه بودجه، پیش بینی در آمد و هزینه است و این پیشنهادی است که از سوی دولت به مجلس ارایه شده و نمایندگان محترم به عنوان نمایندگان مردم موظف به بررسی آن هستند.
استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: این امر جزو وظایف قانونی و ذاتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی است که می توانند به هر شکل که مورد تاییدشان است آن را کاهش و یا افزایش دهند.
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی نیز اظهار کرد: طبق تعریف مالیات در قانون اساسی مالیاتی وضع نمی گردد مگر به حکم قانون و اگر خلاف آن ریالی مالیات دریافت شود تخلف محسوب شده و دستگاه های نظارتی برخورد می کنند.
شریفی ادامه داد: در رابطه با مالیاتی که در فضای مجازی پخش می شود اگر مالیات بیشتری به این استان پیش بینی شده دلیل بر این نیست که مالیات را از منابع موجود وصول و تامین کنیم.
وی ادامه داد: زیر ۹۰ درصد درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده سال ۹۵ تا امروز محقق نشده و این که در سال ۹۶ افزایش مالیات اتفاق خواهد افتاد این امر یک پیش بینی از سوی دستگاه های متولی در خصوص در آمدهای عمومی استان بوده است.
شریفی با تاکید بر اینکه از رسانه ها انتظار داریم که واقعیت ها را انعکاس دهند، گفت: اگر مالیاتی افزایش یابد دلیل بر این نیست که از منابع موجود آن را تامین کنیم سیاست نظام مالیاتی بر مبنای این است که اگر مالیات افزایش می یابد باید از منابع جدید تامین شود.
وی با اشاره به اینکه در کشور ما فرار مالیاتی بیش از ۳۰ درصد وجود دارد، ادامه داد: در این راستا حرکت های میدانی در استان انجام شده تا واحدهای جدید شناسایی و به گردونه مالیاتی اضافه کنیم تا درآمدهای افزایش یافته مالیاتی را از این محل تامین کنیم.
مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی تاکید کرد: تا کنون هیچ واحد تولیدی به خاطر بدهی مالیاتی در استان پلمپ نشده است.