استاد علی نظمی تبریزی دار فانی را وداع گفت
استاد علی نظمی تبریزی دار فانی را وداع گفت
جمشید نظمی، فرزند استاد علی‌ نظمی، شاعر و غزلسرای به‌نام کشور دقایقی پیش در گفتگو با خبرنگار کاف، درگذشت پدر خود را تایید کرد.

به گزارش قلم پرس، استاد علی نظمی، ادیب متخلص به نظمی تبریزی متولد اول مهر ۱۳۰۶ در تبریز از شاعران غزل‌سرای برجسته معاصر ایران بود.

وی که ارتباط دوستی نزدیکی با استاد شهریار داشت، سرودن شعر را از ۱۶ سالگی آغاز کرده و شاگرد ملک الشعرای بهار و محمدامین ادیب طوسی  بوده‌است.

علاوه بر شعر، آثار تحقیقی ادبی نیز از وی به چاپ رسیده که از جمله این آثار می‌توان به تذکره الشعرای منظوم و منثور «دویست سخنور» و «گلشن معانی» شرح برخی ابیات مشکله فارسی اشاره کرد.

از استاد نظمی تبریزی در همایش زنده‌نامان که تیرماه امسال توسط شهرداری تبریز برگزار شد، تجلیل به عمل آمد و در واقع می‌توان گفت این، آخرین حضور او در مجمعی عمومی بود.

پیام تسلیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در پیامی درگذشت استاد علی نظمی تبریزی شاعر پیشکسوت و نامدار ایرانی را تسلیت گفت.

متن پیام “سیدمحمدحسین بلاغی” به شرح زیر است:

خبردرگذشت استاد علی نظمی تبریزی متخلص به نظمی از شاعران و ادیبان پیشکسوت و برجسته کشورمان موجب تاسف و تاثر بسیار شد.

بدون شک غزلهای فاخر و شورانگیز زنده یاد نظمی تبریزی،‌ جایگاهی رفیع در شعر و ادب معاصر دارد و مضامین ویژه‌ و ذوق سرشار وی ابیاتی زیبا و ماندگار را در صحیفه‌ی ادبی ایران و آذربایجان به یادگار گذاشته است.

زنده یاد استاد نظمی جان و دل خود را به رشحات عشق زنده ساخت و در طول حیات خود گهرهای ناب عشق و معرفت را به رشته تحریر کشید و نغمه‌های پرشور و شعور  این شاعر عالیقدر هرگز از یادها زدوده نخواهد شد.

وی در طول عمر پربار خود  با سرودن اشعاری نغز در زمره شاعرانی بود که در غنابخشی به فرهنگ و ادب این دیار نقشی تاثیرگذار ایفا کرد.

این جانب فقدان این شاعر  گرامی و صاحب سبک را به خانواده داغدار ایشان و خانواده بزرگ فرهنگ، هنر و ادب ایران اسلامی تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال علوّ درجات را برای آن مرحوم و صبر و اجر جزیل را برای  بازماندگان و علاقه مندان مسألت می‌نمایم.

انتهای پیام/