استاد شهریار نماد اسلام گرایی، ایران دوستی و تعلق به فرهنگ کهن آذربایجان است
استاد شهریار نماد اسلام گرایی، ایران دوستی و تعلق به فرهنگ کهن آذربایجان است
استاندار آذربایجان شرقی راز محبوبیت استاد شهریار را مردم‌داری و شاهکارهای ادبی او دانست و گفت: شهریار جزو بزرگترین شعرای ادبیات فارسی است که در کنار هویت دینی، دومین رکن هویت ایرانی اسلامی به شمار می‌رود.

عابدین خرّم در همایش ملی روز شعر و ادب فارسی و بزرگداشت مقام استاد شهریار در تبریز، گفت: تبریز همه ساله میزبان بزرگداشت استاد شهریار است. مقام معظم رهبری که شناخت کاملی از استاد شهریار دارند می‌فرمایند شهریار یک شخصیتی نظیف، پاکیزه دارای ویژگی های برجسته اخلاقی و یک انسان متواضع، حق پرست، پارسا و بسیار صمیمی و صادق بود.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: استاد شهریار از جمله کسانی بود که حاضر به فروش کالای شعر خود نبود و این نگاه مقام معظم رهبری به استاد شهریار است که بسیار پرمغز است.

خرّم به شهرت جهانی استاد شهریار شاره کرد و بیان داشت: استاد شهریار نه تنها در ایران بلکه در بسیاری از نقاط جهان و نزد علاقمندان شعر و ادب آشنا بوده و راز بزرگ محبوبیت و شهرت ایشان مردم داری، شاهکارهای ادبی و تسلط ایشان بر هر دو زبان فارسی و ترکی آذری است. در اینجا نیز مقام معظم رهبری یک نگاه پر مغزی را به استاد شهریار دارند و می فرمایند در کنار هویت دینی، حفظ زبان و ادبیات فارسی دومین رکن هویت ایرانی اسلامی است و شاعران نامدار آذربایجان همچون استاد شهریار نیز جزو بزرگترین شعرای ادبیات فارسی است.

وی، استاد شهریار را شخصیتی همه جانبه توصیف کرد و اظهار داشت: حقیقتا استاد شهریار نماد و تجلی اسلام گرایی، ایران دوستی و تعلق به فرهنگ و ادب کهن آذربایجان است که ضمن تجلی زبان ترکی، در زمان حیاتش مسیر خودش را از خیلی ها جدا کرد.

استاندار آذربایجان شرقی به زمان شناسی استاد شهریار تاکید کرد و گفت: شهریار مرد زمان شناسی بود که هیچ گاه به نسبت اتفاقات در ایران و آذربایجان بی تفاوت نبود و بارها با سرایش اشعاری نسبت به انقلاب، دین، ملت، هویت و ارزش های ملی و دینی ابراز محبت داشت و آینه تمام نمای عشق مردم ایران و آذربایجان را به نمایش گذاشت.

خرّم اظهار امیدواری کرد: امیدواریم هنرمندان و شعرای ما نیز شهریار زمان خویش باشند.

استاندار آذربایجان شرقی به خدمات دولت سیزدهم در حوزه فرهنگ و هنر اشاره کرد و تاکید کرد: در دولت سیزدهم روزی که مسئولیت را در این استان بر عهده گرفتیم مقبره الشعرا بیش از ۱۰ سال در وضعیت تخریب قرار گرفته بود. در سفر رییس جمهور منابع خوبی برای برای این پروژه پیش بینی شد و امروز این بنا بازسازی شده است و نگارخانه ها و امکانات این آثار ارزشمند در حال بازسازی است که به مردم عزیز قول داده ایم به اتمام برسد.

وی به احیای اماکن فرهنگی در استان اشاره کرد و بیان داشت: سالن های دیگری که در تبریز مورد غفلت قرار گرفته و استفاده نمی‌شد و به سمت متروکه شدن می‌رفت امروز احیا شده است.

استاندار آذربایجان شرقی تکمیل پروژه های فرهنگی در شهرستان ها را وعده دولت خواند و گفت: در اکثر شهرستان ها پروژه ها و مجتمع های ناقص فرهنگی وجود داشت که اکثر آنها به اتمام رسیده و مابقی نیز در دست تعمیر و تکمیل است که وعده داده ایم تا قبل از اتمام دولت آنها را تحویل فرهنگ دوستان و هنردوستان استان نماییم.

خرّم بر حمایت از اصحاب فرهنگ و هنر نیز تاکید کرد و اظهار داشت: در دولت سیزدهم خود را موظف می دانیم قدم های تشویقی و حمایتی در حوزه فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان برداشته و بر عهده ماست که با عزم و جزم و همت بلند، بزرگان شعر و ادب آذربایجان را ارج دهیم.
انتهای پیام/