از عضویت بانک سپه در پیمان شانگهای تا ایجاد امکان تامین مالی از طریق فاینانس در کشور روسیه
از عضویت بانک سپه در پیمان شانگهای تا ایجاد امکان تامین مالی از طریق فاینانس در کشور روسیه
معاون امور بین‌الملل بانک سپه گفت: بانک سپه به‌عنوان بانک عامل توانسته است در پیمان شانگهای نیز عضو شود و اقدامات عضویت در پیمان بریکس نیز در دست انجام است و از این طریق فرایند صادرات و واردات بین ایران، روسیه و کشورهای عضو CIS تسهیل می‌شود.

به گزارش قلم پرس، حمید رجبیان؛ معاون امور بین‌الملل بانک سپه در همایش عرضه و پذیرش و تامین مالی با اشاره به شرایط مشابه تحریمی برای دو کشور روسیه و ایران گفت: تحریم‌های بین‌المللی علیه کشور روسیه فضای مساعدی برای تجارت با این کشور به‌وجود آورده است.
وی با اشاره به گشایش LC توسط بانک سپه در این کشور گفت: بانک سپه به‌عنوان بانک عامل توانسته است در پیمان شانگهای نیز عضو شود و اقدامات عضویت در پیمان بریکس نیز در دست انجام است و از این طریق فرایند صادرات و واردات بین ایران، روسیه و کشورهای عضو CIS تسهیل می‌شود.
رجبیان با تاکید بر اینکه امکانات خوبی از طریق بانک سپه برای تعامل با کشور روسیه فراهم است، ادامه داد: در حال حاضر پنج بانک روسیه با بانک سپه همکاری دارند. همچنین مثلثی برای مراودات مالی و تجاری بین سه کشور ایران، روسیه و هند تعریف شده است.
وی از ایجاد امکان تامین مالی از طریق فاینانس در کشور روسیه خبر داد.

حمید رجبیان؛ معاون امور بین‌الملل بانک سپه

در ادامه مهدی امینی؛ رئیس کمیسیون بانک، مالیات و تامین اجتماعی اتاق تبریز در این نشست با اشاره به وجود مشکلات متعدد واحدهای تولیدی در حوزه‌های تامین اجتماعی، امور مالیاتی و بانکی گفت: واحدهای تولیدی برای توسعه فعالیت‌های خود نیازمند تامین مالی مناسب از سوی بانک‌ها هستند.
وی افزود: تحریم‌های بین‌المللی صادرکنندگان و واردکنندگان را با چالش‌های عدیده‌ای در خصوص انتقال پول مواجه کرده است.
امینی با اشاره به محدودیت بانک‌ها در تزریق سرمایه به واحدهای تولیدی، تامین مالی از طریق بازار سرمایه را در این شرایط امری ضروری عنوان کرد.

انتهای پیام/