اتصال ۶۴۴ روستا به شبکه ملی اطلاعات/ توسعه ارتباطات در استان آذربایجان شرقی در ۳ فاز
اتصال ۶۴۴ روستا به شبکه ملی اطلاعات/ توسعه ارتباطات در استان آذربایجان شرقی در ۳ فاز
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به افتتاح پروژه های ارتباطی استان آذربایجان شرقی با هدف توسعه دسترسی شهرها و روستاهای این استان، از اتصال 300 روستای این استان تا پایان سال جاری خبر داد.
به گزارش قلم پرس محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح پروژه های ارتباطی استان آذربایجان شرقی که با دستور رییس جمهوری از طریق ویدیو کنفرانس انجام شد، با اشاره به علاقه جوانان آذربایجان شرقی بعد از تراکتور سازی(تیم فوتبال) به ارتباطات، گفت: یک نیاز جدی و استعدادهای خوبی برای توسعه IT و ایجاد اشتغال در این حوزه وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه اقدامات دولت دوازدهم برای توسعه ارتباطات در استان آذربایجان شرقی در ۳ فاز طراحی شده است، افزود: فاز نخست در فروردین امسال به بهره برداری رسید و ۵۲۸دکل مخابراتی توسط شرکت مخابرات و همراه اول با سرمایه گذاری ۲۴میلیارد تومانی به روز رسانی شد.
وی فاز دوم را راه اندازی ۱۱۴سایت مخابراتی توسط شرکت ایرانسل، ۸۱ سایت مخابراتی همراه اول و ۳ سایت مخابراتی توسط رایتل عنوان کرد و افزود: با این اقدامات تکمیل پوشش مناطق شهری و اتصال ۶۴۴ روستا به شبکه ملی اطلاعات انجام شد که با سرمایه گذاری بیش از ۲۶ میلیارد تومان توسط دولت و ۸۶ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی امروز به بهره برداری رسید.
آذری جهرمی تصریح کرد: با افتتاح این پروژه ۸۹/۹ درصد پوشش جمعیتی استان آذربایجان شرقی و همچنین ۶۷درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار نیز به این شبکه متصل می شوند و هدف گذاری فاز سوم رساندن این عدد تا پایان امسال به ۸۰ درصد است.
وی همچنین گفت: عملیات احداث ۳۰۲ کیلومتر فیبر نوری در سطح آذربایجان شرقی برای رسیدن به شاخص ۸۰ درصد پوشش روستاهای بالای ۲۰ خانوار با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان آغاز می شود.
وزیر ارتباطات در پایان سخنان خود از رییس جمهوری خواست که دستور افتتاح پروژه های ارتباطی آذربایجان شرقی با مجموع ۱۱۲میلیارد تومان و آغاز عملیات اجرایی برای ایجاد دسترسی ۳۰۰ روستای دیگر تا پایان سال ۹۸ را اعلام کند.