آیت الله هاشمی تلفیقی از امیرکبیر و مدرس بود/ ایشان همه چیز مقام معظم رهبری بودند
آیت الله هاشمی تلفیقی از امیرکبیر و مدرس بود/ ایشان همه چیز مقام معظم رهبری بودند

حجت‌الاسلام والمسملین شیخ عبدالحمید بنابی، با بیان اینکه آیت الله هاشمی تلفیقی از امیرکبیر و مدرس بود، گفت: ایشان همه چیز مقام معظم رهبری بودند، همچنان که مقام معظم رهبری فرمودند هیچکس برای من آقای هاشمی نمی شود و در آخر هم سنگ تمام گذاشتند. به گزارش قلم پرس، مراسم هفتمین روز درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی از سوی […]

حجتالاسلام والمسملین شیخ عبدالحمید بنابی، با بیان اینکه آیت الله هاشمی تلفیقی از امیرکبیر و مدرس بود، گفت: ایشان همه چیز مقام معظم رهبری بودند، همچنان که مقام معظم رهبری فرمودند هیچکس برای من آقای هاشمی نمی شود و در آخر هم سنگ تمام گذاشتند.

به گزارش قلم پرس، مراسم هفتمین روز درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی از سوی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز بعد از ظهر دیروز در مسجد طوبی برگزار شد. در این مراسم حجتالاسلام والمسملین شیخ عبدالحمید بنابی، که به عنوان سخنران مراسم حضور داشتند، با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی رفت و چه خوب گفت آن شاعر اگر بدانید چه کسی را در خاک گذاشتید آن خاک را بر سر خود می ریختید نه بر سر قبر، اظهار داشت: با ارتحال ایشان ضایعه ای ترمیم نشدنی به وجود آمد، این را ما نمی گوییم بلکه  همه دنیا می گویند، شیخ یک انسان عاقل و مومن بود، اگر به دوران زندگی ایشان نگاه کنیم تمام حرکاتش از ایمان او خبر می داد، با رفتن ایشان زخمی به ایران زده شد که معلوم نیست جای این زخم خوب خواهد شد یا خیر.

این خطیب توانا، با اشاره به تیتر اخبار رسانه های خارجی در خصوص ارتحال آیت الله هاشمی و اهمیت ایشان، گفت: خداوند کسی را تا به این حد بزرگ نمی کند، میدانید چه کارهایی برای ایران انجام داد و چه تاثیری در شیعیان خارج از کشور ایجاد کرد و چه احساسات مثبتی نسبت به تشیّع و انقلاب ایجاد کرد؟ ایشان شیعه مخلص  بودند.

حجتالاسلام والمسملین شیخ عبدالحمید بنابی، گفت: آقای هاشمی بعد از انقلاب کارهای بزرگی انجام دادند، هر خدمتی که در ایران انجام شده یا خودش انجام داده یا شریک در آن خدمت بوده است، یکی از این دستاوردها ایجاد دانشگاه آزاد اسلامی بود و البته سدهایی که برخی ها در خصوص ساخت آنها در سراسر کشور انتقاد کردند یا صنعت پتروشیمی و برخی موارد دیگر همه یادگار آیت الله هاشمی هستند.

وی با بیان اینکه روح آیت الله هاشمی بسیار بزرگ بود، این همه به او تهمت ها زدند اما تکان نخورد و سکوت کرد، اضافه کرد: روایت است که زمانی که بی مهری هایی نسبت به او شد از او پرسیدند و ایشان در پاسخ گفته بودد که صبر میکنیم، صبر هم نکنم چه کنم، انقلاب به خطر می افتد.

وی ، با اشاره به حضور پررنگ مردم در مراسم تشییع پیکر ایشان، گفت: جوانان امروز از برخی مسایل غافل هستند، چون آیت الله هاشمی نزدیک به ۱۲ سال ممنوع الذکز بودند نه ممنوع التصویر، یعنی صحبتش هم نمی شد، در این ۱۲ سال غیر از بدی از او چیزی در این کشور گفته نشد و در این تلوزیون ها و روزنامه ها یک روزی را نمی توان پیدا کرد چیزی را به او نسبت نداده باشند.

وی ادامه داد: اما ایشان به اندازه ای بزرگ بودند که با این همه که گفتند باز هم بزرگ تر شد، مظلومیت آیت الله بهشتی(ره) در مقابل این مسایل یک نمونه بود، کجا به یاد دارید تا به این حد بر کسی تاخت و تاز کنند، تهمتت های بسیاری به او زدند که فلان دارد و بهمان دارد، در این ۱۲ سال بسیار گفتند و عده ای فرصت طلب ها هم استفاده و تاخت تاز کردند.

حجتالاسلام والمسملین شیخ عبدالحمید بنابی ، گفت: در این ۱۲ سال مگر می شد از ایشان نام برد، هیچ یک از فضیلت هایشان گفته نشد، چه کسی در دوران دفاع مقدس از سوی امام خمینی(ره) به عنوان فرمانده کل قوا منصوب شد؟ چه کسی در موقعیت های خطیر نماینده امام شد؟ ایشان شبانه روز در دوران جنگ کار میکرد، به طوری که شب ها تا صبح به امور جنگ رسیدگی میکرد و فردای آن در مجلس ریاست میکرد، از یاد نمی رود دوران سازدندگی را که با خزینه خالی کشوری ویرانه را تحویل گرفت، آن دوره حداقل یک هزار میلیارد دلار برای ایران ضرر و زیان ناشی از جنگ پیش بینی کرده بودند، آن زمان آن بزرگوار با آن وضعیت کشور را اداره کرد.

وی ادامه داد: لااقل بعد از مرگ ایشان توبه کنیم، چند وقت پیش  یک پیامی از صدام حسین نشان می دادند و احتمالا دیده باشید، زمانی که امام از دنیا رفتند، صدام گفت امام که فوت کرد و خدایش رحمت کند ، هرچند ایران دشمن ما هست اما دیگر به خمینی بد گفتن ممنوع است، لااقل به اندازه صدام وجدان داشته باشید و به گفتن حرف های گوناگون شروع نکنید.

این خطیب توانا، بیان کرد: امروز نسل جدید نمی دانند آقای هاشمی کیست هر وقت هم گفته شد تنها ضعف ها را گفتند، بشر هم ضعف دارد و هیچ کسی بدون ضعف نیست اما خدمات ایشان گفته نشد و کسانی هم که می دانستند نتوانستند بگویند که چه کارها کردند بخاطر همین جوانان امروزی نمی دانند که ایران در سایه زحمات ایشان ایران شده و زمانی که رئیس جمهور شد بهترین و آرام ترین ایران را داشتیم، یک عده باید شرمنده باشند که بر او فشار آوردند.

حجتالاسلام والمسملین شیخ عبدالحمید بنابی، ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند هیچکس برای من آقای هاشمی نمی شود و در آخر هم سنگ تمام گذاشتند و اولین مراسم را خودشان در خانه خودشان در حسینیه امام خمینی برگزار کردند و آن پیام بالابلند را داد که در طول ۹۵ سال رفیق بودیم و تا آخر به ما علاقه داشت.

وی اضافه کرد: ایشان همه چیز مقام معظم رهبری بودند و واقعا مشاورعظیم القدری برای مقام معظم رهبری بود.

این خطیب توانا، ادامه داد: سردارسلیمانی که مایه افتخار هستند و خداوند ایشان را از گزندها حفظ کند به راستی خوب گفتند که  هر چه شد بر آقا شد و باید به آقا تسلیت گفت.

وی خاطرنشان کرد: هاشمی مجتهد و دانشمند بود، همچنان که اهل دنیا می گویند اولین سیاست مدار ایران بود و به روایتی آقای هاشمی تلفیقی از امیرکبیر و مدرس بود، در نیا بالا نشین بود و به کوری چشم بدخواهان امروز هم بالا نشین است، در خود ضریح حضرت امام(ره) به خاک سپرده شده جایی که هر کسی را نمی گذارند، و امیدمان به رحمت خداست که در قیامت هم بالانشین است، امیدوارم کسانی که اشتباه کردند خداوند انها را متوجه اشتباهاتشان بکنند.