آیا برای کاشت ایمپلنت دندانی بیهوش می کنند؟
آیا برای کاشت ایمپلنت دندانی بیهوش می کنند؟

آیا برای کاشت ایمپلنت دندانی بیهوش می کنند؟ کاشت ایمپلنت دندانی با بیهوشی چگونه است؟ آیا برای کاشت ایمپلنت دندان بی هوشی نیاز است؟ سوالاتی است که همیشه متقاضیان کاشت ایمپلنت دندان از دندان پزشک متخصص خود دارند. کاشت ایمپلنت های دندانی بهترین گزینه موجود برای ترمیم دندان های از دست رفته و جایگزین کردن […]

آیا برای کاشت ایمپلنت دندانی بیهوش می کنند؟

کاشت ایمپلنت دندانی با بیهوشی چگونه است؟ آیا برای کاشت ایمپلنت دندان بی هوشی نیاز است؟ سوالاتی است که همیشه متقاضیان کاشت ایمپلنت دندان از دندان پزشک متخصص خود دارند. کاشت ایمپلنت های دندانی بهترین گزینه موجود برای ترمیم دندان های از دست رفته و جایگزین کردن پروتزهای متحرک است. این ایمپلنت های دندانی از جهت این که درون استخوان فک قرار می گیرند گزینه بسیار مناسبی هستند زیرا همانند دندان های طبیعی عمل می کنند. همچنین باید بدانید که ایمپلنت های دندانی بهترین گزینه برای رفع مشکلات و دندان های از دست رفته و تصحیح مشکلات استفاده از دندان های مصنوعی متحرک هستند. کاشت ایمپلنت در بیهوشی نیز یک گزینه بسیار عالی است که در این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم.

ایمپلنت های دندانی دارای یک پایه هایی هستند که معمولا این پایه از جنس تیتانیوم است و مانند ریشه دندان عمل می کند که روی آن اباتمنت وصل می شود تا به وسیله اباتمنت روکش ایمپلنت یا همان تاج دندان را روی پایه ها نصب کنند. به همین دلیل است که وقتی پایه های ایمپلنت درون استخوان فک جوش می خورند و محکم می شوند مانند ریشه دندان طبیعی عمل می کنند. کارایی این ایمپلنت ها دقیقا مانند دندان های طبیعی است از همین جهت این روش دائمی رفع مشکلات بی دندانی بسیار محبوب شده و جایگزین بسیار مناسبی برای پروتز های مصنوعی می باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت ایمپلنت دندان به همراه مشاوره رایگان می توانید از صفحه ( https://roshadent.com/%d8%a7%db%8c%d9%85%d9%be%d9%84%d9%86%d8%aa-%d8%af%d9%86%d8%af%d8%a7%d9%86/ ) دیدن فرمایید.

آیا برای کاشت ایمپلنت های دندانی نیاز به بیهوشی است ؟

از آن جایی که عمل جراحی کاشت ایمپلنت های دندانی یک عمل تهاجمی محسوب می شود که از طولانی ترین عمل های جراحی دهان و دندان است، با توجه به تعداد ایمپلنت های بیمار، تشخیص پزشک جراح و نظر شخصی فرد ممکن است از بیهوشی استفاده کنند تا فرد بیمار احساس راحت تری داشته باشد.

تعیین نوع بیهوشی در دندان پزشکی

اگر فرد بیمار قصد کاشت یک یا دو ایمپلنت را داشته باشد معمولا با بی حسی موضعی انجام می شود اما باید بدانید که اگر فرد نیاز به عمل پیوند استخوان داشته باشد از این جهت که استخوان را از دیگر جاهای بدن فرد تامین می کنند ممکن است از بیهوشی استفاده کنند و این موضوع کاملا به شرایط فرد بیمار، نوع کاشت و تشخیص پزشک جراح بستگی دارد.

یکی دیگر از روش های کاشت ایمپلنت دندان با آرام بخش است که در این روش کاشت ایمپلنت از داروی آرام بخش به همراه بیحسی استفاده می شود. آرام بخش باعث این می شود که فرد بیمار در طول عمل آرامش بیشتری داشته باشد و استرس و ترس از فرد بیمار در حین انجان عمل دور باشد و همچنین موجب می شود که فرد بیمار در حین انجام عمل هوشیار باشد. در این روش آرام بخش یا به صورت یک قرص یا با استفاده از نیترید اکسید به بدن شما منتقل می شود و موجب این می شود که هوشیار باشید و بتوانید به سوال های پزشک خود پاسخ دهید. همچنین بدانید این آرام بخش موجب می شود در حالتی باشید که انگار در یک خواب آرام هستید واستفاده از این آرام بخش برای افرادی که نگرانی و استرس دارند نسبت به کاشت ایمپلنت بسیار مفید است و باعث آرامش پیدا کردن فرد در هوشیاری می شوند.

بیشتر بخوانید » ایمپلنت دندان با بیهوشی

هرچند که میتوان از کاشت ایمپلنت با بیهوشی استفاده کرد اما باید بدانید که کاشت ایمپلنت با بی حسی با آرام بخش یا بدون آرام بخش یک روش درمان آگاهانه و ایمن تر است و باید بدانید احتمال ایجاد عوارض جانبی ناخوشایند در این روش درمانی کم تر است. در هر صورت در مورد روش بی حس و روش بی هوشی باید با پزشک خود صحبت و مشورت کنید تا بهترین گزینه را انتخاب کنید.

دوره نقاهت کاشت ایمپلنت های دندانی با استفاده از بیهوشی ممکن است بین ۳ تا ۶ ماه به طول بیانجامد تا فرد بیمار بهبودی کامل خود را به دست بیاورد، اما این طول درمان وابسته به شرایط متفاوت ممکن است تغییر کند به طور مثال اگر فرد بیمار نیاز به پیوند استخوان برای کاشت ایمپلنت های دندانی داشته باشد همین موضوع طول درمان فرد بیمار را افزایش می دهد.

مراحل کاشت ایمپلنت دندان

ترمیم دندان های از دست رفته بروش کاشت ایمپلنت های دندانی به چند روش انجام می شود :

مرحله اول

در مرحله اول پزشک جراح لثه را برش داده و کنار میزند تا استخوان فک نمایان شود و سپس پایه ایمپلنت را درون استخوان فک قرار می دهد تا این پایه ایمپلنت در جای ریشه دندان های طبیعی از دست رفته قرار گیرد و آن را ترمیم کند.

مرحله دوم

در این مرحله فرد بیمار باید مدتی صبر کند تا پایه ایمپلنت با استخوان فک جوش بخورد و به اندازه کافی مستحکم شود و بعد از آن از روی پایه ایمپلنت تاج دندان ها را اندازه گیری و قالب گیری می کنند و در لابراتوار آن را می سازند.

مرحله سوم

در این مرحله دندانپزشک جراح مجددا لثه را برش داده تا پایه ایمپلنت نمایان شود و بعد از آن محل جایگذاری تاج را روی پایه نصب می کند و بعد از آن تاج را روی آن نصب می کند و فرایند درمان را تکمیل می کند.

نتایج کاشت ایمپلنت های دندانی

بیماران بعد از کاشت ایمپلنت های دندانی میتوانند از تمامی مزایای این روش درمانی استفاده کنند و به منظور جلوگیری از جمع شدن پلاک ها و باکتری ها درون دهان باید بهداشت دهان و دندان را به خوبی رعایت کرد. و اما بدست آوردن نتیجه خوب از کاشت به میزان مهارت پزشک در جراحی و میزان مراقبت بیمار بستگی دارد.

مزایای کاشت ایمپلنت دندانی

در گذشته که ایمپلنت های دندانی وجود نداشتند افراد به دلیل از دست دادن دندان های خود حس بدی داشتند و اعتماد به نفس آنها از دست میرفت اما در زمان حال به کمک ایمپلنت های دندانی افراد می توانند زیبایی و سلامت را به دهان و دندان های خود بازگردانند و اعتماد به نفس از ادست رفته را برگردانند.

هنگامی که فردی دندان های طبیعی خود را از دست میدهد استخوان فک به مرور زمان تحلیل میرود و این امر باعث می شود لثه ها نیز تحلیل بروند اما با کاشت ایمپلنت های دندانی و پیوند استخوان فرد بیمار می تواند استخوان فک خود را ترمیم کند، سلامت استخوان فک خود را حفظ کند و مانع تحلیل رفتن استخوان ها شود.

در روش های متحرک دیگر دندان های مصنوعی به دندان های طبیعی تکیه داده می شوند و با گذشت زمان موجب آسیب رسیدن به این دندان ها می شوند اما ایمپلنت های دندانی به دلیل این که درون استخوان فک قرار می گیرند مستقل عمل می کنند و به دندان های طبیعی مجاور آسیبی وارد نمی کنند.

داشتن ایمپلنت های دندانی یک مزیت بسیار خوب دیگر نیز دارد که این مزیت شباهت زیاد این ایمپلنت ها از نظر ظاهریی و کارایی به دندان های طبیعی است که این امر باعث می شود فرد بیمار پس از کاشت ایمپلنت ها و گذراندن طول درمان بتواند به راحتی مانند دندان های طبیعی خود غذا را بخورد و غذای خود را به راحتی بجود.