آموزش و پرورش از ساختمان‌های اداری خود کم کند/ به هر آپارتمانی مجوز ساخت مدرسه ندهد
آموزش و پرورش از ساختمان‌های اداری خود کم کند/ به هر آپارتمانی مجوز ساخت مدرسه ندهد

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه تعداد مدارس خاص رفته رفته از مدارس عادی بیشتر می‌شود، بر استفاده عموم دانش‌آموزان از امکانات در اختیار این مدل مدارس تاکید کرد. به گزارش قلم پرس به نقل از  خبرگزاریخانه ملت، سیدحمایت میرزاده  خواستار آن شد که دولت، آموزش و پرورش را در اولویت قرار دهد، شهرداری هم به دادآموزش و […]

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه تعداد مدارس خاص رفته رفته از مدارس عادی بیشتر می‌شود، بر استفاده عموم دانش‌آموزان از امکانات در اختیار این مدل مدارس تاکید کرد.

به گزارش قلم پرس به نقل از  خبرگزاریخانه ملت، سیدحمایت میرزاده  خواستار آن شد که دولت، آموزش و پرورش را در اولویت قرار دهد، شهرداری هم به دادآموزش و پرورش برسد تا مدارس خوب و مطلوبی ساخته شود که تمامی دانش‌آموزان بتوانند بر اساس استانداردهای آموزشی تحصیل کنند.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کوچک بودن ساختمان مدارس که سبب کم تحرکی دانش‌آموزان و کاهش سرانه ورزشی در مدارس شده است، افزود: در کوتاه مدت چاره این است که مدارس دولتی که بزرگ هم هستند، دو شیفته کار کنند؛ ضمن آنکه فضای مدارس خاص در اختیار دانش‌آموزان بیشتری قرار گیرد.

مدارس خاص با حداقل دانش‌آموز و کلاس‌های نیمه‌خالی

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس توضیح داد: تعداد مدارس خاص رفته رفته از مدارس عادی بیشتر می‌شود؛ هر کدام به بهانه‌های مختلف یک تابلو زده‌اند و اسم روی مدرسه خاص گذاشتند که با حداقل دانش‌آموز، تراکم کم و کلاس‌هایی که پُر نیست فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: همین رویه عرصه را برای مردم عادی و دانش‌آموزان عادی تنگ کرده؛ لذا پیشنهاد می‌شود این مدل مدرسه‌ها نیز دوشیفته شود تا دانش‌آموزان بیشتری بتوانند از امکانات آنها استفاده کنند.

سخنگوی فراکسیون فرهنگیان مجلس درخصوص راهکارهای بلندمدت نیز گفت: اولویت به مدرسه‌سازی داده شود؛ شهرداری‌ها و سازمان‌ها هم ورود کنند همچنانکه اگر به برخی مدارس قدیمی‌تر نگاه کنید مشاهده خواهید کرد که ذیل تابلوی آن نوشته شده از محل عوارض شهرداری ساخته شده است.

وی با بیان اینکه در حالت کلی از نظر قانونی در این موضوع دچار نقص قانونی نیستیم، افزود: بر اساس قانون، در هر نقطه‌ای که حداقل ۲۰۰ واحد مسکونی ساخته شود، سازندگان موظف هستند مدرسه‌ای هم در کنار آن بسازند.

آموزش و پرورش از ساختمان‌های اداری خود کم کند

میرزاده ادامه داد: باید بر اجرای قوانین با جدیت تکیه شود؛ ضمن آنکه در ارائه مجوز به مدارس غیردولتی دقت شود به افرادی مجوز مدرسه‌سازی دهیم که استانداردهای لازم برای ساخت مدرسه را داشته باشند و به هر آپارتمانی مجوز ساخت مدرسه داده نشود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین درباره شیوه‌های مدیریتی برای استفاده بهینه از منابع در آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش باید سازماندهی ساختمان‌های موجود خود را داشته باشد، از ساختمان‌های اداری کم کند، تمرکززدایی و غیرمتمرکز کردن را بپذیرد، به استانها تفویض اختیار داشته باشد، هرچه سریعتر مدارس خاص را با مدارس عادی یکی کند، از شیفت بعدازظهر مدارس استفاده شود و صرفا به آن دسته از مدارس غیردولتی مجوز دهد که استانداردهای آموزشی را رعایت کنند./