آمار طلاق در برخی از استان های کشور کاهش یافته است/دولت در کاهش آسیب های اجتماعی جدی نیست
آمار طلاق در برخی از استان های کشور کاهش یافته است/دولت در کاهش آسیب های اجتماعی جدی نیست

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه دولت در کاهش آسیب های اجتماعی از جدیت لازم برخوردار نیست،گفت: وزارت کشور در پیگیری آسیب های اجتماعی به نقش هماهنگ کننده خود به درستی عمل کند. به گزارش قلم پرس، سلمان خدادادی  با اشاره به اینکه به دلیل افزایش نرخ رشد برخی آسیب های اجتماعی در کشور از […]

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه دولت در کاهش آسیب های اجتماعی از جدیت لازم برخوردار نیست،گفت: وزارت کشور در پیگیری آسیب های اجتماعی به نقش هماهنگ کننده خود به درستی عمل کند.

به گزارش قلم پرس، سلمان خدادادی  با اشاره به اینکه به دلیل افزایش نرخ رشد برخی آسیب های اجتماعی در کشور از سال گذشته تا کنون جلسات بسیاری برگزار شده است، افزود: از سال گذشته ستادی با حضور روسای ۳ قوه برای پیگیری آسیب های اجتماعی تشکیل و جلساتی نیز درهمین راستا برگزار شده است، با توجه به اینکه هر ۶ ماه یکبار این جلسات در حضور مقام معظم رهبری تشکیل می شود؛ یعنی مواردی مانند طلاق ، حاشیه نشینی، اعتیاد و فقر درحال حاضر بلای جان مردم شده است.

نماینده مردم ملکان درمجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه دبیر جلسات بررسی آسیب های اجتماعی وزیر کشور است، افزود: این مسئله نشان می دهد وزارت کشور در حوزه آسیب های اجتماعی مسئولیت دارد، همچنین رییس شورای عالی اجتماعی کشور نیز وزیر کشور است؛ بنابراین این موضوع نیز حاکی از  آن است که به تبع وزیر کشور، استانداران و فرمانداران هم نقش مهمی درحل معضلات آسیب های اجتماعی دارند.

وی با تاکید براینکه وزارت کشور مسئول هماهنگی و پیگیری چگونگی کاهش آسیب های اجتماعی است، گفت: در کاهش آسیب های اجتماعی نمی توان تنها به مصاحبه های مسئولان اکتفا کرد، باید درحوزه کاری و عملکرد به مسئولیت ها بیشتر توجه کرد؛ یعنی با اقدامات علمی تدابیری را برای کاهش آسیب های اجتماعی درنظرگرفت.

خدادادی با اشاره به اینکه  برخی آمارها درحوزه آسیب های اجتماعی نشان از کاهش مشکلاتی نظیر طلاق در برخی استان های کشور دارد، افزود: اگر این آمارها صحیح باشد، یعنی دولت و دستگاه ها به وظایف خود به درستی عمل کردند؛ خوشبختانه با مصوبه مجلس و مجوز مقام معظم رهبری حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای اشتغالزایی در مناطق روستایی با هدف جلوگیری از مهاجرت مردم به تهران برداشت شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه دستگاه ها در مقابله با آسیب های اجتماعی جدی هستند، تصریح کرد: البته مقابله با آسیب های اجتماعی تا حدودی فرا بخشی بوده و باید در حوزه هایی مانند طلاق اقدامات فرهنگی نیز صورت گیرد، ضمن اینکه دولت باید به شکل جدی تری به وظایف خود عمل کند./

منبع: خبرگزاری خانه ملت