آل هاشم : دریاچه ارومیه به طرف خشک شدن کامل حرکت  و مردم نگران هستند/ رئیس جمهور دستور ویژه صادر کند
آل هاشم : دریاچه ارومیه به طرف خشک شدن کامل حرکت  و مردم نگران هستند/ رئیس جمهور دستور ویژه صادر کند

امام جمعه تبریز گفت: دریاچه ارومیه به طرف خشک شدن کامل حرکت می‌کند و از رئیس جمهور درخواست می‌کنم به وزیر نیرو ماموریت ویژه داده تا حداقل پاسخی برای نگرانی مردم آذربایجان بدهند. به گزارش قلم پرس،از تبریز، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز در مصلای امام […]



امام جمعه تبریز گفت: دریاچه ارومیه به طرف خشک شدن کامل حرکت می‌کند و از رئیس جمهور درخواست می‌کنم به وزیر نیرو ماموریت ویژه داده تا حداقل پاسخی برای نگرانی مردم آذربایجان بدهند.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز در مصلای امام خمینی(ره) این شهر با بیان اینکه مردم آذربایجان شرقی و غربی نگران خشک شدن دریاچه ارومیه هستند، اظهار کرد: دریاچه ارومیه به طرف خشک شدن کامل حرکت می‌کند از رئیس جمهور درخواست می کنم به وزیر نیرو ماموریت ویژه بدهند حداقل پاسخی برای نگرانی مردم آذربایجان داده تا مردم از نگرانی دربیایند.

وی افزود: آقای رئیس جمهور همانگونه که در سفر به آذربایجان شرقی در تبریز در مصاحبه پایان سفر اشاره کردید بحث دریاچه ارومیه بحث استانی و منطقه‌ای نیست بلکه مشکل کشور است.

آل‌هاشم اظهار امیدواری کرد که با دستور ویژه رئیس جمهور، وزیر نیرو حداقل با مردم صحبت کنند و مشکلات و اقدامات انجام شده در این ارتباط را با مردم در جریان بگذارند.

امام جمعه تبریز با اشاره به اقدامات انجام شده برای احیای دریاچه ارومیه گفت: اقداماتی از جمله انتقال پساب تصفیه خانه فاضلاب تبریز به دریاچه ارومیه انجام شده و طرح های در دست اجراست، اما نتیجه چیست؟

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به عوامل پدیده بزرگ به نام اربعین اشاره کرد و گفت: شکل‌گیری درک صحیح از نهضت امام حسین(ع) و نوعی بیداری اسلامی متاثر از گسترش پیام عاشورا بین شیعیان، مرهون انقلاب اسلامی ایران است. 

آل‌هاشم گفت: الگوی گفتمان مقاومت اسلامی عامل دوم این پدیده (اربعین) است. امروز در سطح دنیا مسلمانان متوجه شده‌اند که ظرفیت و‌ توانایی وجود دارد که در صورت استفاده از آن می‌توان هر شرایط تلخ و ناگوار را تغییر داد. 

وی با بیان اینکه مهدی‌یاوری و مهدی باوری (نهضت انتظار) پیوست فرهنگی اربعین اباعبدالله حسین(ع) است، گفت: یکی از اهداف برپایی تجمع اربعین بحث انتظار است. 

 وی ابراز کرد: پیاده‌روی اربعین حسینی یک حرکت سیاسی و عبادی است؛ هر چند برخی‌ها تلاش دارند تا بخش سیاسی را از این پدیده بگیرند و صرفا آن را از بعد احساسی معرفی کنند. 

این خبر تکمیل می شود

انتهای پیام/