آئین نامه های استانی برای احیای سینمای بومی و استانی به زودی ابلاغ می شود
آئین نامه های استانی برای احیای سینمای بومی و استانی به زودی ابلاغ می شود

رئیس سازمان سینمایی از ابلاغ آئین نامه های استانی برای احیا و شکل گیری سینمای بومی و استانی خبر داد و گفت: برای استفاده از ظرفیت های بومی استان ها این آئین نامه در زمینه تهیه کنندگی و کارگردانی به زودی ابلاغ می شود. به گزارش قلم پرس،از تبریز، محمد خزاعی امروز در دومین جشن […]



رئیس سازمان سینمایی از ابلاغ آئین نامه های استانی برای احیا و شکل گیری سینمای بومی و استانی خبر داد و گفت: برای استفاده از ظرفیت های بومی استان ها این آئین نامه در زمینه تهیه کنندگی و کارگردانی به زودی ابلاغ می شود.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، محمد خزاعی امروز در دومین جشن مهر سینمای ایران در تبریز ضمن گرامیداشت مرحوم اصغر یوسفی نژاد با اشاره به شکل گیری این جشن  اظهار کرد: این جشن شکل گرفت تا به یاد هنرمندان پیشکسوت استان ها و شهرستان ها بوده و فضای تجلیل از آنان را فراهم کنیم.

وی با اشاره به برخی انتقادات نسبت به متمرکز بودن امکانات و تجهیزات در پایتخت کشور گفت: ما عهد بسته ایم تا در کنار سینماگران استان ها و شهرهای مختلف باشیم و با رویکرد عدالت محوری امکانات  و منابع اعم از امکانات مادی، تجهیزات و آیین ها و رویدادهای سینمایی  را  در استان ها ضزیب بدهیم. طی دو سال اخیر گام محکمی برداشته شده ولی  هنوز ۱۰۰ درصد شاهد تحقق آن نبوده ایم اما قدم های خوبی برداشته شده است.

خزاعی با اشاره به  ۱۴ اقدام اساسی برای هنرمندان استان ها گفت: یکی از این موارد را می توان مربوط به مسکن سینماگران دانست که لیست هنرمندان حوزه سینمای استان ها در این خصوص جمع اوری شده و در شش ماهه دوم سال، مکان هایی برای واگذاری و اختصاص سهمیه هنرمندان در دست مطالعه و پیگیری است.

رییس سازمان سینمایی ادامه داد:در بحث تامین اجتماعی نیز شاهد برگزاری جلسات خوبی بوده و تصمیمات موثری در این حوزه گرفته شده است.

وی با اشاره به افتتاح ۲۲۱ سالن جدید سینما در دولت سیزدهم گفت: این در حالی است که از ابتدای انقلاب تاکنون ۵۷۰ سالن سینما در کشور داشتیم و در صددیم‌ تا پایان دولت سیزدهم تعداد سالن های سینمای کشور را به هزار سالن در کشور برسانیم.

خزاعی همچنین از ابلاغ آئین نامه های استانی برای احیا و شکل گیری سینمای بومی و استانی خبر داد و گفت: برای استفاده از ظرفیت های بومی استان ها این آئین نامه در زمینه تهیه کنندگی و کارگردانی به زودی ابلاغ می شود.

 به گفته وی، اجرا و تحقق سیاستگذاری های در حوزه استان ها به طور قطع، بسیاری از مشکلات سینمای استان ها و شهرستان ها را در زمینه زیرساخت، تولید، تسهیلات آموزشی، رونق رویدادها و پاتوق های سینمایی و نیز، رشد جایگاه اجتماعی و عمومی سینما، کاهش خواهد داد.

رئیس سازمان سینمایی با تاکید بر اینکه پاسخگویی به‌همه‌مطالبات‌انباشته شده از گذشته در حوزه سینمای استان ها به سرمایه گذاری قابل توجهی نیاز دارد تصریح کرد: حل همه مشکلات سینما و سینماگران شهرستان ها کمک و حمایت جدی تر دستگاه های مختلف می طلبد.

پایان پیام/