شهرداری منطقه ۳ پایلوت طرح شهروندسپاری شد
شهرداری منطقه ۳ پایلوت طرح شهروندسپاری شد
شهرداری منطقه ۳ تبریز در راستای ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان، به عنوان پایلوت در بین مناطق دهگانه شهرداری تبریز، طرح "شهروند سپاری" را اجرا می‌کند.

به گزارش قلم پرس، تورج روشنائی در جلسه‌ای با مدیران شهرداری منطقه ۳، این منطقه را محل اجرای طرح پایلوت شهروندسپاری، اجرای خدمات الکترونیکی در بین مناطق دهگانه شهرداری تبریز عنوان کرد و گفت: بر اساس تصمیمات گرفته شده، برای ارائه خدمات سریع و مطلوب و همچنین برای جلوگیری از اتلاف زمان و حذف مراجعات حضوری شهروندان و ارتقای سطح کیفی خدمات، این طرح توسط حوزه معاونت شهر­سازی و معماری منطقه با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز و مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات منطقه اجرا خواهد شد.
وی افزود: در قالب این طرح شهروندان می‌توانند بدون مراجعه حضوری و به شکل الکترونیکی، درخواست­‌های خود را در سیستم ثبت کرده و منتظر نتیجه پیامکی از سوی شهرداری منطقه باشند.
سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تبریز ادامه داد: بعد از انجام مراحل مختلف خدمات درخواستی شهروندان، نتیجه از طریق پیامک سیستم شهرداری به شهروندان اطلاع داده خواهد شد تا برای اخذ مدارک به شهرداری مراجعه کنند.
وی اضافه کرد: با این سیستم، خدماتی از جمله استعلام­‌های بانکی و عدم خلافی، استعلام دفتر­خانه‌­ها، گواهی پایان‌کار و معامله، مشاهده آرای کمیسیون ماده صد و سایر استعلامات، قابل پی­گیری و درخواست است.
علی رشتبران معاون شهر­سازی و معماری منطقه ۳ نیز ضمن ابراز آمادگی منطقه برای ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان گفت: اجرای این طرح پایلوت در شهرداری منطقه با توجه به وجود کارشناسان خبره و وجود زیرساخت‌­های لازم، در سریع‌ترین زمان می‌تواند اجرایی شود.
رشتبران، هدف از اجرای این طرح را حذف کاغذ در پروسه ارائه گواهی­‌ها به استعلامات مختلف و حذف ارباب رجوع از چرخه ارائه خدمات به شهروندان عنوان کرد و یادآور شد: با این کار می‌­توان سطح کیفی خدمات ارائه شده به شهروندان را ارتقا داده و همچنین زمان ارائه خدمات را نیز به نصف زمان مراجعات حضوری کاهش داد.
هادی محمدی مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات منطقه نیز آمادگی کامل فنی منطقه را در اجرای هر چه مطلوب‌­تر خدمات الکترونیکی “شهروندسپاری” اعلام کرده و گفت: واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات منطقه با اتکا به کارشناسان خبره و توانمند خود، در سریع‌ترین زمان ممکن، بعد از پایان دوره آموزشی لازم کارشناسان حوزه شهر­سازی و معماری منطقه، در اجرای هرچه مطلوب­‌تر این طرح انجام وظیفه خواهند کرد.
دوره آموزشی کارشناسان حوزه شهر­سازی و معماری منطقه، طی ۱۰ روز انجام خواهد گرفت و بعد از آن اجرای طرح پایلوت “شهروندسپاری” در بین مناطق دهگانه شهرداری تبریز به صورت آزمایشی توسط شهرداری منطقه ۳ تبریز شروع خواهد شد.