نقش استراتژیک ایران در جاده ابریشم غیرقابل انکار است
نقش استراتژیک ایران در جاده ابریشم غیرقابل انکار است

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی گفت: نقش استراتژیک ایران در جاده ابریشم مهم و غیرقابل انکار است. به گزارش قلم پرس،از تبریز، تراب محمدی عصر امروز در دیدار با جمعی از اعضای کمیته اجرایی رویداد بین المللی «فضا و زمان» در جاده ابریشم، اظهار کرد: برگزاری این رویداد می تواند نقش مهم و […]



معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی گفت: نقش استراتژیک ایران در جاده ابریشم مهم و غیرقابل انکار است.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، تراب محمدی عصر امروز در دیدار با جمعی از اعضای کمیته اجرایی رویداد بین المللی «فضا و زمان» در جاده ابریشم، اظهار کرد: برگزاری این رویداد می تواند نقش مهم و به‌سزایی در احیای جاده ابریشم داشته باشد، جاده ای که از دیرباز با ایران پیوند خورده و جایگاه استراتژیکی در توسعه اقتصادی منطقه دارد.

وی تصریح کرد: برگزاری رویدادهای علمی، فرهنگی زمینه ساز ارتباطات بین المللی است و از این جهت می توان تاکید کرد که این گونه فعالیت ها بر تسهیل گری امور سیاسی و اقتصادی کشور نقش مهم و اساسی می تواند داشته باشد.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بحث کریدورهای ترانزیتی برای کشورها مطرح شده و از اهمیت بالایی برخوردار است و کشورها تلاش می کنند تا هرطور شده در مسیر کریدورها قرار گیرند تا بتوانند از ثمرات مثبت ترانزیت های بین المللی در داخل کشورهایشان برخوردار شوند.

وی تاکید کرد: احیای جاده ابریشم به عنوان یک کریدور تاریخی و پر اهمیت بسیار حیاتی بوده و رویداد بین المللی «فضا و زمان» در جاده ابریشم با حضور میهمانان سیاسی، علمی و فرهنگی از ژاپن، چین و … می تواند نقش و ضرورت احیای جاده ابریشم با حضور پرقدرت ایران را به صورت شفاف و موثر بیان کند.

رویداد بین المللی «فضا و زمان» در جاده ابریشم ۱۸ شهریور لغایت ۳۰ مهر سال جاری به میزبانی دانشگاه هنر اسلامی تبریز و با مشارکت استانداری آذربایجان شرقی، شهرداری و شورای اسلامی تبریز، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان، دانشگاه آزاد اسلامی تبریز، نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال‌غرب کشور، فرمانداری تبریز و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار خواهد شد.

پایان پیام/