متضرر شدن همه‌ساله واحدهای صنعتی و تولیدی از قطعی برق/  بازار ایران از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده خودداری می‌کند
متضرر شدن همه‌ساله واحدهای صنعتی و تولیدی از قطعی برق/  بازار ایران از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده خودداری می‌کند

رئیس اتاق بازرگانی تبریز گفت: امسال نیز مانند سال‌های قبل بحث کمبود برق به‌دلیل گرمای بیش از اندازه‌ هوا مطرح است که با قطعی برق، واحدهای صنعتی و تولیدی متضرر خواهند شد. به گزارش قلم پرس،از تبریز، یونس ژائله امروز در هشتاد و هفتمین نشست شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی آذربایجان‌شرقی که در اتاق […]



رئیس اتاق بازرگانی تبریز گفت: امسال نیز مانند سال‌های قبل بحث کمبود برق به‌دلیل گرمای بیش از اندازه‌ هوا مطرح است که با قطعی برق، واحدهای صنعتی و تولیدی متضرر خواهند شد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، یونس ژائله امروز در هشتاد و هفتمین نشست شورای گفت‌وگو دولت و بخش خصوصی آذربایجان‌شرقی که در اتاق تبریز بازرگانی برگزار شد، اظهار کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در جلسه‌ قبل اشاره کرد که چرا تبصره‌ ۱۵ قانون بودجه در آذربایجان‌شرقی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد در حالی که سایر استان‌ها از این تبصره نهایت استفاده را می‌برند.

 وی گفت: در تبصره‌ ۱۵ قانون بودجه آمده است که تعرفه‌ سوخت نیروگاه‌های خود تأمین که با تأیید شرکت‌های تابع وزارت نفت دارای شمارشگر جداگانه باشند، یا بنابر اعلام وزارت نیرو اقدام به تحویل تمام یا بخشی از برق تولیدی خود به شبکه‌ سراسری می‌کنند، به‌میزان سوخت مصرفی برای برق تحویل شده به شبکه در ساعت اوج مصرف معادل تعرفه سوخت نیروگاهی بر‌اساس متوسط بازدهی نیروگاه‌های حرارتی سال ۱۳۹۹ تعیین می‌شود.
 
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز تاکید کرد: این قانون، قانون بسیار خوبی است که اگر یک کارخانه بتواند نیروگاه ایجاد کند، علاوه‌بر تأمین برق مورد نیاز خود، مازاد برق تولید شده را نیز در اختیار شبکه‌ سراسری قرار می‌دهد.
 
وی در ارتباط با مشکلات بحث مالیات بر ارزش افزوده نیز بیان داشت: متاسفانه بازار ایران از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده خودداری می‌کند که ضربه‌ نهایی این موضوع به تولیدکننده وارد می‌شود و صندوق مکانیزه‌ای شکل گرفته و این روند اصلاح شود؛ چرا که اصلا منطقی نیست واحد‌های تولیدی بابت پولی که نمی‌گیرند، جریمه شوند.

انتهای پیام/س