طرح‌های آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
طرح‌های آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با همکاری شرکت آب و فاضلاب و بسیج سازندگی استان، کار یک دهه را در یک سال انجام داده است.

به گزارش قلم پرس،  عابدین خرم در نشست قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در سپاه عاشورا با اشاره به عزم مدیریت ارشد استان برای حل مشکل آب شرب روستایی افزود: در قالب محرومیت زدایی ۳۸۲ روستای استان در حال آبرسانی است که عملیات اجرایی به ۱۸۷ روستا پایان یافته است.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اولویت محرومیت زدایی در دولت مردمی گفت: در این راستا طرح های آبرسانی به روستاهای استان ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
خرم بیان کرد: در منطقه آبش احمد به عنوان یک منطقه ییلاقی، آب با طی یک ارتفاع قابل توجهی به روستاها می رسد و آبرسانی به روستاهای آن در حال اتمام است.
وی یادآوری کرد: در سفر رییس جمهور به استان نیز بر اساس تاکید وی، یک بسته یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی برای توسعه این شهرستان تهیه کردیم که در بخش های مختلف در حال انجام است.
استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با همکاری شرکت آب و فاضلاب و بسیج سازندگی استان، کار یک دهه را در یک سال انجام داده و در بعضی جاها ۵۰ کیلومتر لوله گذاری برای رساندن آب به روستاییان انجام شده است.

وی با بیان اینکه در ۲ سال گذشته بیش از ۵۰۰ روستای استان که از نظر آبرسانی وضعیت نابسامانی داشتند، شناسایی شد؛ خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از پیرامون این روستاها، سد هم بود، اما در دولت های قبلی برای پایدارسازی آب شرب آنها اقدامی نشده بود.

انتهای پیام/