تولد دومین گوساله‌ مارال در مرکز تکثیر و احیای فندقلوی اهر
تولد دومین گوساله‌ مارال در مرکز تکثیر و احیای فندقلوی اهر

دومین گوساله‌ مارال در مرکز تکثیر و احیای فندقلوی اهر متولد شد. به گزارش قلم پرس،از اهر، عبدالرضا کلانتری رئیس حفاظت محیط زیست اهر ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: در راستای حفاظت و تکثیر گونه‌ ارزش‌مند مارال و جذب گردش‌گر در سایت حفاظت شده‌ فندقلو خوش‌بختانه در پی تلاش‌های شبانه‌روزی همکاران محیط‌بان شهرستان […]



دومین گوساله‌ مارال در مرکز تکثیر و احیای فندقلوی اهر متولد شد.

به گزارش قلم پرس،از اهر، عبدالرضا کلانتری رئیس حفاظت محیط زیست اهر ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران اظهار کرد: در راستای حفاظت و تکثیر گونه‌ ارزش‌مند مارال و جذب گردش‌گر در سایت حفاظت شده‌ فندقلو خوش‌بختانه در پی تلاش‌های شبانه‌روزی همکاران محیط‌بان شهرستان اهر دومین گوساله در مرکز تکثیر و احیای مارال منطقه‌ حفاظتی پارک جنگلی فندقلوی اهر به دنیا آمد.

وی  با رضایت بخش خواندن گوساله تازه متولد شده مارال گفت: سعی خواهیم کرد به اهداف بلند مدت اداره‌ محیط زیست که احیای دوباره‌ نسل مارال در مساحتی بیش از ۶ هکتار است، دست پیدا کنیم.

کلانتری افزود: وجود این گونه‌ی ارزشمند حیات وحش برای بازدیدکنندگان بسیار با اهمیت بوده و دیدن حیات وحش در محیط آزاد و در زیستگاه اصلی خود باعث هیجان و لذت زیاد برای گردش‌گران و محققان خواهد بود.

مارال یکی از گونه‌های گوزن قرمز است که در آسیای میانه، قفقاز و شمال ایران زیست می‌کند. گوزن مارال از بزرگترین گونه‌های گوزن در ایران است.منطقه کوهستانی و سرسبز آینالو در ۵۰ کیلومتری شهرستان کَلیبر استان آذربایجان شرقی و در دل طبیعت بکر و جنگل های ارسباران واقع شده است.

 

پایان پیام/