تخصیص ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان/ لزوم پیگیری جدی مسئولان و نمایندگان برای اجرای مصوبات سفر
تخصیص ۱۳۰۰ میلیارد تومان اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان/ لزوم پیگیری جدی مسئولان و نمایندگان برای اجرای مصوبات سفر

استاندار آذربایجان شرقی از تخصیص مرحله اول اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور به استان به میزان ۱۳۰۰ میلیارد تومان خبر داد و خواستار همراهی، انسجام و اهتمام جدی مسئولان دستگاه‌های اجرایی بویژه نمایندگان استان برای پیگیری اجرای مصوبات این سفر و جذب مابقی منابع و اعتبارات آن شد. عابدین خرّم عصر شنبه در جلسه شورای […]


استاندار آذربایجان شرقی از تخصیص مرحله اول اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور به استان به میزان ۱۳۰۰ میلیارد تومان خبر داد و خواستار همراهی، انسجام و اهتمام جدی مسئولان دستگاه‌های اجرایی بویژه نمایندگان استان برای پیگیری اجرای مصوبات این سفر و جذب مابقی منابع و اعتبارات آن شد.

عابدین خرّم عصر شنبه در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، گفت: همراهی و انسجام مسئولان و نمایندگان در پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور، اتفاقات خوبی را در سال جاری برای استان رقم خواهد زد و موجب شتاب بیشتر در روند توسعه و شکوفایی اقتصادی استان شده و عقب‌ماندگی‌های سال‌های گذشته را جبران خواهد کرد.
 
وی با بیان اینکه سفر رئیس جمهور به استان، سفری کوتاه، اما مفید و پرخیروبرکت بود، افزود: قبل از سفر بنا شده بود اعتباری متناسب با پروژه‌های اولویت‌دار استان که بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند، بلافاصله بعد از سفر تعلق گیرد که در نهایت مبلغ ۱۳۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌های آب، راه، فاضلاب، کشاورزی، فرهنگی، هنری و آموزش و پرورش تخصیص یافت.
 
استاندار آذربایجان شرقی تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد تا این اعتبار با لحاظ اولویت‌هایی مانند اتمام پروژه در سال جاری، ایجاد اشتغال، جلوگیری از فرسوده شدن پروژه و استفاده بهینه از منابع، هزینه شود.
 
خرّم با اشاره به تصویب ۴۰ هزار میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات در سفر رئیس جمهور به استان از محل اعتبارات سازمان برنامه و بودجه، سهم وزارتخانه‌ها، سهم استان و تسهیلات بانکی، توضیح داد: میزان اعتبار تخصیص‌یافته در مرحله اول، بیشتر از مجموع بودجه عمرانی سالانه استان است که فرصت بسیار خوبی را برای اتمام پروژه‌های اولویت‌دار فراهم می‌کند.
 
وی با تأکید بر اینکه پروژه‌ها باید به سرعت فعال و اعتبار تخصیص‌یافته هزینه شود، افزود: مقرر شده دستگاه‌های نظارتی هر ۱۵ روز یک‌بار از پیشرفت طرح‌ها و پروژه‌ها گزارش ارائه کنند و ما نیز از این طرح‌ها بازدید خواهیم کرد.
 
استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم با جذب این اعتبار، پروژه‌های مورد نظر به بهره‌برداری برسد که لازمه آن اهتمام جدی مسئولان دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان استان برای پیگیری اجرای مصوبات سفر است.