امام(ره) به خلاف جریان متعارف سیاست ورزی دریچه جدیدی به دنیای سیاست گشود
امام(ره) به خلاف جریان متعارف سیاست ورزی دریچه جدیدی به دنیای سیاست گشود

رئیس مجلس شورای اسلامی از امام خمینی(ره) به عنوان رهبری استثنایی که به خلاف جریان متعارف سیاست ورزی دریچه جدیدی به دنیای سیاست گشود نام برد. به گزارش قلم پرس به قل از خبرگزاری خانه  ملت، دکتر علی لاریجانی در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۱۰ خرداد) مجلس شورای اسلامی، در نطق پیش از دستور ضمن […]

رئیس مجلس شورای اسلامی از امام خمینی(ره) به عنوان رهبری استثنایی که به خلاف جریان متعارف سیاست ورزی دریچه جدیدی به دنیای سیاست گشود نام برد.

به گزارش قلم پرس به قل از خبرگزاری خانه  ملت، دکتر علی لاریجانی در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۱۰ خرداد) مجلس شورای اسلامی، در نطق پیش از دستور ضمن تسلیت به مناسبت رحلت جانگداز امام خمینی(ره) گفت: یکی از نعمت های بزرگ عصر حاضر برای ملت ما زندگی در زمانه ای است که با رهبری استثنایی بزرگ مردی همراه شد که جهان را به شگفتی واداشت. عالمی وارسته و عارفی پاکباخته، مجاهدی نستوه که در احیای تفکر اسلامی بی نظیر اندیشید و عمل نمود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به خلاف جریان متعارف سیاست ورزی زمانه که با قدرت طلبی و سلطه گرایی همراه است این آزادمرد دریچه جدیدی به روی دنیای سیاست گشود که آزادی واقعی انسان ها در تحول روحی و اعتلای نفسانی تحقق می یابد لذا در اکثر سخنان ایشان فهم حقیقت توحیدی و توجه به مبدأ هستی موج می زند به نحوی که در پیام تاریخی ایشان به گورباچف در شرایط جهان دو قطبی به جای ادبیات متعارف سیاسی سقل مطالب خویش را به روشنگری راه نو در مسیر بشریت اختصاص دادند.

وی با بیان اینکه این اقدامات پیش رفت تا جهان غفلت زده سیاست به سوی مبانی نورانی توحید سوق دهد افزود: بی شک مکتبی که امام بنا نهاد از آراستگی خاصی برخوردار است و عجیب نیست که در زمانه خود اذهان سیاست مداران گنجایش درک مفاهیم این مکتب را نداشته باشد.

دکتر لاریجانی در توضیح نکاتی در این خصوص گفت: امام ریشه انحراف مسلمانان و عقب افتادگی آنان را در عدم توجه به حقیقت قرآن و عترت می دانست و فرمود خودخواهان و طاغوتیان قرآن کریم را وسیله ای کردند برای حکومت های ضد قرآنی. مفسران حقیقی قرآن و آشنایان به حقایق را که سراسر قرآن را از پیامبر دریافت کرده بودند با بهانه های مختلف و توده های از پیش تعیین شده عقب زدند و هر چه این بنای کج به جلو آمد کجی ها و انحرافات افزون شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این بیان نورانی امام مبدأ سوءاستفاده دشمنان اسلام را در عدم توجه به عهدی می دانست که ندای پیامبر(ص) در مورد ثقلین ارائه نمود لذا مبدأ هر اصلاحی را توحید کلمه حول ثقلین می پنداشت که البته در رعایت همه فرق اسلامی بر آن تاکید شده است.

وی در توضیح نکته دوم در این زمینه تصریح کرد: امام انقلاب اسلامی را پدیده نو با ماهیتی روحانی و اسلامی می دانست و فرمود شک نباید کرد که انقلاب اسلامی ایران از همه انقلاب ها جداست هم در پیدایش و هم در کیفیت مبارزه و هم در انگیزه انقلاب و قیام و تردید نیست که این یک تحفه الهی و هدیه غیبی بود که از جانب خداوند منان براین ملت مظلوم غارت زده عنایت شده است.

دکتر لاریجانی افزود: امام به همین دلیل نکته مهمتری را در وصیتنامه خویش به نسل های آینده گوشزد فرمودند و با صراحت اذعان داشتند که بی تردید رمز بقای انقلاب اسلامی همان رمز پیروزی آن است و رمز پیروزی ملت می دانند که دو رکن اصلی آن عبارت است از انگیزه الهی و مقصد عالی حکومت اسلامی و اجتماع ملت در سراسر کشور با وحدت کلمه برای همان انگیزه و مقصد.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ویژگی روحی انقلاب ما چیزی نیست که از چشم صاحب نظران غربی پنهان بوده باشد  به طوری که فوکو فیلسوف معاصر در اوایل انقلاب که از ایران بازدید داشتند اعلام کرد انقلاب ایران متفاوت از سایر انقلاب ها است و بر مبنای حرکتی روحی استوار است.

وی ادامه داد: امام تداوم حرکت انقلاب را بر میزان پایبندی به علت محتصه آن که گرایش معنوی اسلام است منوط کردند باید به این نکته نیز توجه داشت که امام شاخصه اسلامیت را همان اسلام جواهری فقهای عظام می دانست نه گرایش هایی که از مبدأ اصلی اسلام برداشت های ناروا دارند به همین جهت به ملت توجه می دادند که هیچگاه از مشی مرجعیت و روحانیت اصیل جدا نشوید.