اظهارات پوتین در رابطه با خاشقجی و رابطه با ریاض
اظهارات پوتین در رابطه با خاشقجی و رابطه با ریاض

رئیس جمهور روسیه در خصوص موضوع قتل روزناامه نگار عربستانی و رابطه ریاض و مسکو گفت: روابط میان مسکو و ریاض به ویژه در سال های اخیر به سطح قابل توجهی رسیده است، روابط خود را تا زمان تکمیل پروده خاشقجی دامه خواهیم داد. به گزارش قلم پرس، خبرگزااری روسی اسپوتنیک نوشت؛ ولادیمیر پوتین رئیس […]

رئیس جمهور روسیه در خصوص موضوع قتل روزناامه نگار عربستانی و رابطه ریاض و مسکو گفت: روابط میان مسکو و ریاض به ویژه در سال های اخیر به سطح قابل توجهی رسیده است، روابط خود را تا زمان تکمیل پروده خاشقجی دامه خواهیم داد.

به گزارش قلم پرس، خبرگزااری روسی اسپوتنیک نوشت؛ ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در کنفرانس «والدای»در رابطه با موضوع کریمه گفت: «کریمه متعلق به روسیه است. کریمه مال ماست. نه به این دلیل که ما آمدیم و سرزمینی را تصاحب کردیم، بلکه این تصمیمی بود که خود مردم در جریان رفراندوم اتخاذ کردند. همه چیز بر اساس اصول دمکراتیک انجام شد».

وی  درباره آمریکائی ها و ترامپ بیان کرد: «دیدار با ترامپ بیشتر مثبت بود تا منفی. بهتر است صحبت شود و باهم در تماس باشیم تا با عذرخواهی از استفاده از این نوع کلمات، مثل سگ بهم بپریم و دعوا کنیم. من حرف کسانی را که می گویند آمریکایی ها فقط حرف خود را می شنوند قبول ندارم».

رئیس جمهور روسیه در رابطه با ترس از درگیری ها بیان کرد: «روسیه در حال حاضر از هیچگونه درگیری نمی ترسد.ما کلا از هیچ چیزی نمی ترسیم. کشوری به این بزرگی و با چنین سیستم دفاعی و مردمی داریم که حاضرند از استقلال و تمامیت ارضی وطن خود دفاع کنند. در اکثر کشورها، شهروندان حاضرند جان فدای وطن کنند. در روسیه هم وضع همینطور است. این واقعیتی است که به ما اطمینان می دهد که می توانیم  خود را راحت و در آرامش حس کنیم».

پوتین در خصوص جنگ اتمی اضافه کرد: «اگر به کشور روسیه تجاوز شود، تجاوزگر پاسخ مشابهی دریافت خواهد کرد. اصل دکترین اتمی روسیه  این است که تجاوزگر باید بداند که اقدام تلافی جویانه اجتناب ناپذیر است. بهرحال او نابود خواهد شد. و ما که قربانی تجاوز شده ایم به بهشت خواهیم رفت ولی آنها با عذاب خواهند مرد بدون اینکه  فرصت توبه  پیدا کنند».

بر اساس گزارش خبرگزاری آناتولی، پوتین در خصوص موضوع قتل خاشقجی با اشاره به اینکه روابط میان مسکو و ریاض به ویژه در سال های اخیر به سطح قابل توجهی رسیده است، گفت: فرد مذکور جزو نخبگان در عربستان سعودی بود و با برخی از صاحبان قدرت رابطه داشت. روابط خود با ریاض را چرا قبل از تکمیل تحقیقات قطع کنیم؟

پوتین در پایان تصریح کرد: افرادی که علیه روسیه به اتهام انجام حمله شیمیایی تحریم اعمال می کنند، در برخورد با عربستان سعودی که آن را به قتل خاشقجی متهم می کنند، دست به اعمال تحریم نمی زنند. باید در قبال اینگونه روخدادها رویکرد یکسانی اتخاذ کنیم.