آب و فاضلاب: روستای کردآباد اسکو مشکل آب ندارد، مشکل مصرف دارد
آب و فاضلاب: روستای کردآباد اسکو مشکل آب ندارد، مشکل مصرف دارد

شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی نسبت به کمبود آب در روستای کردآباد شهرستان اسکو واکنش نشان داد. به گزارش قلم پرس،از تبریز، مخاطبان خبرگزاری فارس با تشکیل کمپینی با عنوان مشکل کمبود آب شرب شهرستان اسکو پیگیری شود از شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی و مسئولان مربوطه خواستار رسیدگی سریع به این موضوع شدند. مخاطبان در […]



شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی نسبت به کمبود آب در روستای کردآباد شهرستان اسکو واکنش نشان داد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، مخاطبان خبرگزاری فارس با تشکیل کمپینی با عنوان مشکل کمبود آب شرب شهرستان اسکو پیگیری شود از شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی و مسئولان مربوطه خواستار رسیدگی سریع به این موضوع شدند.

مخاطبان در این مطلب عنوان کرده بودند: روستای کردآباد بخش مرکزی شهرستان اسکو استان آذربایجان شرقی چندین ماه است از ادارات ذیربط شهرستان پیگیر مشکل قطعی آب شرب هستیم اما متأسفانه پاسخ قانع‌کننده‌ای دریافت نکرده‌ایم.

اساسی‌ترین و اصلی ترین مشکل اهالی، آب شرب است که متاسفانه باید در ۴۸ ساعت تنها نیم ساعت آب شرب داریم. که این کمبود آب مشکلات زیستی و بهداشتی را برای ساکنان به وجود آورده است.

به دنبال پیگیری خبرنگاراندر تبریز، مسئولان شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی عنوان کردند: برای تامین آب ۵۱۰ مشترک ساکن در روستای کردآباد اسکو نسبت به تولید و توزیع بیش از ۵۵۰ متر مکعب آب بهداشتی در طول شبانه روز اقدام می‌کند و بر اساس اطلاعات موجود مصرف آب در این روستا برای هر مشترک ۱۸.۷۶ متر مکعب در ماه است که از الگوی مصرف آب خانگی استان که عدد ۱۴مترمکعب در ماه است بیشتر است.

در حال حاضر تامین آب مورد نیاز این روستا از طریق یک حلقه چاه و دو چشمه انجام می‌شود و برای ذخیره سازی آب علاوه بر مخزن ۳۰۰ متر مکعبی، یک باب مخزن ۵۰۰ متر مکعبی احداث و بهره‌برداری می‌شود.

با توجه به لزوم افزایش تولید آب و بر اساس برنامه‌ریزی‌ های سالانه شرکت آب و فاضلاب استان، نسبت به مطالعه برای حفر یک حلقه چاه و احداث گالری اقدام شده بود که متاسفانه با ممانعت روستاییان مواجه و کار فعلا اجرایی نشده  است.  

کردآباد یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی بوده که در دهستان گنبر، بخش مرکزی شهرستان اسکو واقع شد. این روستا، در غرب گنبرف و در شرق مجارشین قرار گرفت. کردآباد دومین روستای پرجمعیت دهستان گنبر پس از مرکز دهستان هست. این روستا در کنار کوه اوریان که مرتفع ترین کوه منطقه است، واقع شد.

پایان پیام/