قلم پرس// یادداشت- فرشید ولی زاده ,جاده اهر-تبریز یکی از پر تردد ترین جاده های آذربایجان شرقی است که در سال های اخیر به همت دولت تدبیر و امید پیشرفت چشمگیری داشته است اما متاسفانه این پروژه اخیرا نیز متوقف شده و خبری از روند ادامه این پروژه نیست.
جاده اهر تبریز اولین نامی که در هنگام شنیدن آن به گوش میرسد “جاده مرگ” است، طی چند روز گذشته۲۳ نفر در این جاده دچار مصدومیت شدند و تاخیر در اجرای این پروژه با به خطر افتادن جان چندین هزار انسان در سال برابری میکند.
متاسفانه تامین نشدن اعتبارات کافی باعث تاخیر در عملیات اجرایی این پروژه شده و این تاخیر باعث آماده شدن بستری برای بهره برداری برخی افراد از این بحث جاده برای وعده های اتخاباتی شده است.
رئیس جمهور در اولین دوره سفرهای استانی خود به آذربایجان شرقی از اجرای این پروژه تا پایان سال ۹۵ خبرداده بود که تا این لحظه این پروژه به پایان که نرسیده است.
عدم تکمیل این پروژه برابر است با فاجعه انسانی که در آمار تصادفات شرایط فیزیکی و کوهستانی این جاده نقش بسیاری دارد.
اصلاح جاده و احداث بزرگراه میتواند کاهش چشمگیری در آمار تلفات این جاده داشته باشد که متاسفانه خبری از تکمیل این پروژه نیست و شاید چندسال دیگر این پروژه به اتمام برسد اما امیدوارم این پروژه هرچه زود تر به اتمام برسد تا شاهد تلفات و مصدومیت های ای جاده نشویم چراکه عدم احداث این جاده شاید در یک هفته بیش از ۳۰خانواده را داغدار کند امیدواریم مسئولین استانی برای ادامه روند اجرایی این پروژه آستین بالا بزنند تا دیگر شاهد آمار های سنگین تلفات در این جاده نباشیم.
قره داغلی
تاریخ : ۲۵ - مهر - ۱۳۹۸آقایان می خواهند گردنه گؤیجه بئل را که گرنه ای کوهستانی هست و خصوصا در زمستان رفت و آمد در آن به سختی صورت می گیرد، به صورت همان سه بانده به حال خود رها کنند در حالی که در تعریف بزرگراه دو باند رفت و دو باند برگشت بایستی اجرا شود وبدو تحقق این شرط اولیه نمیشود اسم بزرگراه بر آن نهاد! از سویی دیگر کیفیت اسفالت ریزی در برخی نقاط این باصطلاح بزرگراه، اصلا خوب نیست.