یکی از مولفه‌های قوی شدن، تشکیل یک مجلس قوی است
یکی از مولفه‌های قوی شدن، تشکیل یک مجلس قوی است
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در مسائل رسانه‌ای و فرهنگی همیشه پدافندی عمل می‌‌کنیم در حالیکه باید آفندی عمل کنیم، افزود: برای نمونه جریان انتشار عکس شهید سردارحاج قاسم سلیمانی یکی از این عملکرد آفندی بود زیرا اینستاگرام را وادار به حذف پست و صفحه دوستداران سردار کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم پیش از ظهر امروز در آیین اختتامیه سومین جشنواره رسانه‌ای ابوذر آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: مکتب فاطمی، جامع‌ترین و معتبرترین مکتب سعادت انسان‌هاست، فردا ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س) است که پیشاپیش تبریک عرض می‌کنیم.

وی افزود: در مورد حضرت زهرا (س) در قرآن کریم، آیات فراوانی وجود دارد و این هم هدیه من به جشنواره باشد که شما برنامه‌ریزی کنید هر کسی آیات مربوط به حضرت زهرا (س) در قرآن را شناسایی کند یک هدیه ویژه به او می‌دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان اینکه ۱۲ زن در قرآن کریم جزو زنان پاک، پاکیزه و منزه و مقدس نامیده شده است که برخی‌ها مستقیم و برخی غیرمستقیم است، گفت: طبق آموزه‌های دینی حضرت زهرا یک شخص نیست بلکه جریان و منظومه فکری است و در یک کلمه ایشان یک مکتب هستند.

وی ادامه داد: در موضوع مکتب دو مسئله اهمیت دارد که یکی جامعیت و دیگری اعتبار و تضمینی بودن مکتب است.

امام جمعه تبریز بیان کرد: هر مکتبی که ادعا می‌کند توانایی هدایت انسان را دارد باید برای پنج ساعت انسانی برنامه رشد داشته باشد که این پنج ساعت اعم از انسان‌سازی، خانواده‌سازی، جامعه‌سازی و نظام‌سازی می‌باشد.

وی یادآور شد: در گذشته روز مادر را ۲۵ آذر برگزار می‌کردند که منتسب به فرح پهلوی داشت ولی الان روز مادر، روز ولادت حضرت زهراست.

آل‌هاشم با اشاره بر اینکه روز دختر روز ولادت باسعادت حضرت معصومه (س) است و روزی مناسب برای دختران اسلامی‌ است، یادآور شد:  الان دختر نمونه و شایسته با معیارهای اسلامی انتخاب می‌کنند ولی در گذشته این‌گونه نبود.

وی با تاکید بر اینکه در روزهای آتی ما یک امتحان بزرگ را در پیش داریم، توضیح داد: علاج اساسی مقابله با تهدیدات دشمن قوی شدن کشور در ابعاد مختلف فرهنگی، اقتصادی، علمی، دفاعی و امنیتی است و این قوت باید درونی و مبتنی بر تقویت استحکام همه جانبه داخلی کشور باشد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه یکی از مولفه‌های قوی شدن، تشکیل یک مجلس قوی است، تصریح کرد: مجلس قوی دو رکن دارد که اعم از انتخابات پرشور و گسترده که نمایانگر قدرت نرم اجتماعی نظام و قدرت بازدارنده کشور و دیگری نحوه انتخاب درست و هوشمندانه مردم است که مردم باید در این انتخابات درست انتخاب کنند.

وی ادامه داد: سعی کردیم در نماز جمعه به مسئله انتخابات بپردازیم و هر هفته از خردادماه، شاخص‌های کاندیدای اصلح و نماینده تراز انقلاب را مطرح کردیم.

نماینده ولی فقیه در استان به برکات این تذکرات در خطبه‌های نماز جمعه اشاره کرد و یادآور شد: به خاطر این تذکرات، حداقل در خیابان‌های اصلی دیده نمی‌شود که پوسترها را به در و دیوار مردم بچسبانند.

وی ادامه داد: مردم در دو امتحان اخیر اعم از شرکت گسترده در مراسم شهید سردار سلیمانی و ۲۲ بهمن سربلند بودند و قطعا در انتخابات دوم اسفند سربلندتر خواهند شد.

آل‌هاشم با استناد به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه اگر من رهبر نبودم، حتما مسوولیت فضای مجازی را بر عهده می‌گرفتم، ادامه داد: این حرف رهبری نشان از اهمیت موضوع فضای مجازی است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه در مسائل رسانه‌ای و فرهنگی همیشه پدافندی عمل می‌‌کنیم در حالیکه باید آفندی عمل کنیم، اضافه کرد: برای نمونه جریان انتشار عکس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از این عملکرد آفندی بود زیرا اینستاگرام را وادار به حذف پست و صفحه دوستداران سردار کرد.

وی متذکر شد: نقش فضای مجازی از هزاران سخنرانی و منبر زیادتر است، از این‌رو باید قوی عمل کنیم، چراکه ما در جنگ سیاسی، نظامی و اقتصادی قرار داریم و لازمه ایستادگی مجاهدت مسوولان است.

آل‌هاشم خاطرنشان کرد: به‌حق یکی از نهادهایی که بی سر و صدا خوب در استان کار می‌کند، کمیته امداد و شخص مدیرکل این مجموعه است.