کارگزاران نظام باید با شتاب بیشتر، کم‌کاری‌های گذشته را جبران کنند
کارگزاران نظام باید با شتاب بیشتر، کم‌کاری‌های گذشته را جبران کنند
نائب‌رئیس مجلس گفت: کارگزاران نظام باید با سرعت و شتاب بیشتر، کم‌کاری‌های گذشته را جبران و توطئه‌های اقتصادی دشمنان را خنثی کنند و با تلاش و مجاهدت بیشتر، رفاه و آسایش مردم را فراهم کنند.

 به گزارش قلم پرس، علی نیکزاد امروز در همایش نیمکت‌های سوخته “یادواره شهدای زینبیه و ثارالله” شهرستان میانه بمباران مدارس زینبیه و ثارالله میانه را یک جنایت جنگی خواند و  اظهار کرد: دشمنان و پیاده‌نظام رسانه‌ای و فرهنگی آنها درصدد تحریف واقعیت‌های دفاع مقدس هستند.

 وی افزود: بیگانگان می‌خواهند این‌طور القا کنند که جنگ هشت ساله ایران و عراف، صرفاً بر سر اختلاف مرزی بود؛ درحالی که دفاع مقدس، جنگ بر سر شرف و آزادگی و مقابله با ظلم بود.

نیکزاد با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ کشور در دوران جنگ از صدام حمایت می‌کردند اما جمهوری اسلامی از هیچ‌گونه حمایتی برخوردار نبود، افزود: در این جنگ، جمهوری اسلامی با دنیا جنگید؛ نظامی که خارج از قواعد قدرت‌های جهانی شکل گرفت و علت جنگ نیز همین بود.

نائب‌رئیس مجلس با بیان اینکه جمهوری اسلامی به سادگی بدست نیامده است، گفت: یکی از روسای کشورهای منطقه به بنده گفت هویت شما مقابله با ظلم است و موضوعاتی مانند انرژی هسته‌ای بهانه‌ای است تا با شما از سر جنگ و درگیری و تحریم وارد شوند.

وی با بیان اینکه رهبری، مردم و اسلام ناب، ارکان ادامه انقلاب هستند، افزود: خواسته ما حفظ عزت و تعامل با جهانیان است.

نیکزاد با تأکید بر اینکه اخلاق حکمرانی و طهارت اقتصادی، لازمه مدیریت است، گفت: اخلاق حکمرانی این است که به نفع گروه‌های خاص قانون تصویب نکنیم و با حرکت‌های الهی و رجوع به آرمان‌های انقلاب به نفع کل مردم تصمیم بگیریم که خوشبختانه مجموعه کارگزاران فعلی نظام از جمله دولت از این خصلت برخوردارند.

وی تصریح کرد: کارگزاران نظام باید با سرعت و شتاب بیشتر، کم‌کاری‌های گذشته را جبران و توطئه‌های اقتصادی دشمنان را خنثی کنند و با تلاش و مجاهدت بیشتر، رفاه و آسایش مردم را فراهم کنند.

نیکزاد اظهار داشت: آمریکا در ماجرای برجام برای ما چک بی‌محل کشیده و امروز مجموعه دولت و مجلس در تلاشند تا با فراهم کردن بسترهای رشد و توسعه، اقتصاد کشور را از گره دشمنان و بیگانگان خارج کنند.

عابدین خرّم، استاندار آذربایجان شرقی در این مراسم با گرامی‌داشت یاد و خاطره همه شهدای انقلاب و دفاع مقدس بویژه شهدای مظلوم مدارس زینبیه و ثارالله میانه، گفت: از خداوند متعال می‌خواهیم که توفیق دهد تا در پیمودن راه شهدا و تحقق پیشرفت و عدالت در جامعه بی‌وقفه تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه اصلی‌‌ترین سرمایه وجودی انسان، جان اوست، افزود: بزرگترین ارزش جامعه ایران اسلامی این است که خانواده‌های شهدا، جان فرزندان خود را در راه این انقلاب هدیه کردند و اکنون مثل شمع نورانی، راهنما و الگوی جامعه تلقی می‌شوند.

استاندار آذربایجان شرقی و نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از این مراسم با حضور در گلزار شهدای شهرستان میانه، به مقام والای شهیدان ادای احترام کردند.

دیدار با خانواده شهید گل‌محمدی و برگزاری نشست بررسی مسائل و مشکلات شهرستان میانه، از دیگر برنامه‌های سفر نائب‌رئیس مجلس به این شهرستان بود.

 

 جنگنده‌های رژیم بعث عراق در دوازدهم بهمن ماه سال ۱۳۶۵ دو مجموعه تحصیلی شامل دبیرستان دخترانه زینبیه و دبستان پسرانه ثارالله میانه را بمباران کردند که در این حمله وحشیانه ۳۸ تن از دانش آموز به فیض رفیع شهادت نایل آمدند.

انتهای پیام/