وعده وزیر فرهنگ و ارشاد درباره مقبره الشعرای تبریز
وعده وزیر فرهنگ و ارشاد درباره مقبره الشعرای تبریز

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امیدواریم به زودی شاهد بازسازی مقبره الشعرا به بهترین شکل باشیم. به گزارش قلم پرس،از تبریز، مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در همایش ملی روز شعر و ادب فارسی و گرامیداشت مقام استاد شهریار در سالن پتروشیمی تبریز با بیان اینکه پروژه های فرهنگی عمرانی استان […]



وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امیدواریم به زودی شاهد بازسازی مقبره الشعرا به بهترین شکل باشیم.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در همایش ملی روز شعر و ادب فارسی و گرامیداشت مقام استاد شهریار در سالن پتروشیمی تبریز با بیان اینکه پروژه های فرهنگی عمرانی استان آذربایجان شرقی با شتاب خوبی در جریان است، اظهار کرد: یک مکان باشکوه در شان بلندای شعر در تبریز در حال آماده سازی است که امیدواریم به زودی شاهد بازسازی مقبره الشعرا به بهترین شکل باشیم.

وی با اشاره به مقبره الشعرای تبریز نیز گفت: تدفین ۴۰۰ شاعر در یک مجموعه، عظمت فرهنگی این شهر را به رخ جهانیان می کشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با بیان اینکه علم و پرچم استقلال و آزادی این مرز و بوم بر دوش مردمان این خطه بوده است، گفت: وقتی که روز شعر و ادب فارسی را به نام شهریار بزرگ نام می نهیم، آنچه به اذهان ساطع می شود، وحدت و انسجام ملی ایرانیان است و قطعا به شهریاری که فرزند خطه آذربایجان بوده و اشعار بی نظیر را سروده، افتخار می کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: شهریار امروز در جایگاه نماد شعر و ادب فارسی نشسته و ما همه به او افتخار می کنیم که امروز یکی از نمادهای اصلی فرهنگ ایران، اشعار استاد است.

اسماعیلی با بیان اینکه امروز در حوزه فرهنگ و ادب کشور، تبریز و آذربایجان می درخشد، گفت: در هنرهای نمایشی و تجسمی، فهرست بلندی از مفاخر تبریز در ذهن نقش می بندد که هر کدام نماینده مکتب ادبی و فرهنگی کشور هستند.

پایان پیام/۶۰۰۲۷