وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:  امیدواریم شرمنده شهدا نباشیم
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:  امیدواریم شرمنده شهدا نباشیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: زبان ما از بیان ایثار و از خود گذشتگی خانواده شهدا قاصر است و امیدواریم شرمنده شهدا نباشیم و بتوانیم آرمان های متعالی آنان و انقلاب اسلامی را تحقق بخشیم. به گزارش قلم پرس،از مراغه،  محمدمهدی اسماعیلی ظهر امروز دیدار با خانواده شهدا و تجلیل و تکریم ایشان را […]



وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: زبان ما از بیان ایثار و از خود گذشتگی خانواده شهدا قاصر است و امیدواریم شرمنده شهدا نباشیم و بتوانیم آرمان های متعالی آنان و انقلاب اسلامی را تحقق بخشیم.

به گزارش قلم پرس،از مراغه،  محمدمهدی اسماعیلی ظهر امروز دیدار با خانواده شهدا و تجلیل و تکریم ایشان را از رویکردهای اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برشمرد.

وی اظهار داشت:  زبان ما از بیان ایثار و از خود گذشتگی خانواده شهدا قاصر است و امیدواریم شرمنده شهدا نباشیم و بتوانیم آرمان های متعالی آنان و  انقلاب اسلامی را تحقق بخشیم. 

وی همچنین با بیان اینکه نام شهدا رفیع و در تاریخ ماندگار است، اظهار داشت: باید توفیق تداوم راه شهدا را داشته باشیم و از طریق حضور در جمع خانواده های شهدا باعث دلگرمی آنان شویم. 

وی در این دیدار با اهدای لوح و هدایایی، از خانواده این شهیدان والامقام تجلیل کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور در سفر به آذربایجان‌شرقی در شهرستان مراغه حضور یافته است پس از حضور در یادمان شهدای گمانم مراغه و ادای احترام به مقام شامخ شهدا، در منزل شهیدان کرمی حضور یافته و از نزدیک با خانواده این شهیدان والامقام دیدار و گفت و گو کرد.

دیدار با خانواد شهید مدافع حرم علی کنعانی و دیدار با استاد کریمی شاعر شهیر مراغه، بازدید از موسسه قرآنی هدایت و حضور در نشست شورای اداری مراغه از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این شهرستان است.

محمدمهدی اسماعیلی امروز همچنین در ادامه سفر خود در شهرستان عجب‌شیر نیز حضور خواهد یافت.

براساس این گزارش شهید مدافع حرم علی کنعانی متولد ۲ شهریور سال ۱۳۵۶ در شهرستان مراغه است که دوران کودکی خود را در خانواده‌ای ساده و مذهبی گذراند.

وی از اولین شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س) در استان آذربایجان شرقی است و  در گلزار شهدای گلشن زهرای مراغه به خاک سپرده شد است.

و همچنین خانواده شهیدان کرمی سه شهید گلگون کفن با نام های اصغر، رسول و سیروس تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

شهید اصغر کرمی در خردادماه ۱۳۶۷ در منطقه ماووت بر اثر اصابت ترکش، طلبه شهید رسول کرمی در بهمن ماه ۱۳۶۵ در شلمچه و شهید سیروس کرمی در فروردین ۱۳۶۵ در عملیات والفجر۸ در منطقه عملیاتی فاو براثر اصابت ترکش به شهادت رسیده‌اند.

انتهای پیام/۶۰۰۰۷