واژگونی مدرسه کانکسی بر اثر گردباد در مراغه و مصدومیت ۵ دانش آموز
واژگونی مدرسه کانکسی بر اثر گردباد در مراغه و مصدومیت ۵ دانش آموز
بر اثر گردبادی شدید مدرسه کانکس روستایی در باغ یئری مراغه که حوالی ساعت ۱۲:۴۰ ظهر روزیکشنبه 19/1/1403روی داد، باعث واژگونی کانکس وآسیب به تعدادی دانش آموزان مدرسه گردید.

به گزارش قلم پرس، اکبریان مدیر آموزش و پرورش مراغه دراین راستا اظهار کرد: ساعت ۱۲:۴۰ دقیقه روز یکشنبه ۱۹ فروردین گردباد شدیدی موجب وارد شدن خسارت به ساختمان‌ها و مدرسه کانکسی این روستا شد.

وی ادامه داد: در این اتفاق متأسفانه ۵ محصل این روستا و معلم این مدرسه دچار آسیب دیدگی شدند که بلافاصله به بیمارستان اعزام شده و خوشبختانه دو دانش آموز و معلم مدرسه ترخیص شده‌اند و سه نفر از محصلان گرامی برای تکمیل درمان در بیمارستان بستری هستند و به زودی ترخیص خواهند شد.

این مدرسه کانکسی ۹ سال قبل درزمان افتتاح مدرسه ای در روستای مجاور به درخواست اهالی یاغ یئری کانکس موجود به روستا انتقال و در زمینی به مالکیت یک خانم مسن بطور امانی مستقر بود تا با مساعدت اهالی روستا و اختصاص یک قطعه زمین برای احداث مدرسه اقدام گردد که متاسفانه تاکنون نتیجه ای اتفاق نیافتاده است واین درحالی است که حتی خیری که قصد ساخت مدرسه راداشت بدلیل عدم همکاری روستائیان در اختصاص زمین برای مدرسه این امر امکان نپذیرفت. و امیدواریم با همکاری لازم روستاییان و همت خیران که قول مساعد داده‌اند در سریع‌ترین زمان ممکن مدرسه کانکسی این روستا برچیده شود.

اکبریان همچنین ادامه داد حدود چندماه پیش مالک زمین مزبور اقدام به دیوارکشی دور زمین خود نموده وبا هماهنگی با راننده یکدستگاه جرثقیل که متعلق به یکی ازادارات محلی بود این کانکس بدون اطلاع رسانی با آموزش وپرورش منطقه ونوسازی مدارس استان جابجایی چند متری انجام شده بوده که با توجه به عدم رعایت اصول فنی درنصب و استقرار مجدد کانکس دلیل این اتفاق باشد.

 

انتهای پیام/