خوشمان آمد تبریز را سیل ببرد!
 خوشمان آمد تبریز را سیل ببرد!
خیابان های تبریز در شان این شهروندان نیست و با هر بارش ناگهانی و آبگرفتگی سیل جاری می شود، حال چه اشکالی دارد تبریز را سیل ببرد، شاید بگویند خوشمان می آید! چه اشکالی دارد مردم و مخصوصا قشر رانندگان تاکسی که از صبح تا شب با مشکلات دست و پنجه نرم می کنند بخاطر مشخص نشدن کرایه تاکسی ها با دیگران درگیر شوند...

شورای شهر بر اساس رای مردم و برای مردم و رفع مشکلات شهری انتخاب می شوند. شورای شهر تبریز نیز جزو یکی از شوراهای اسلامی شهر های در کشور است که با انتخاب مردم به روی صحنه می آیند و برای خدمت به مردم ….

اما از همان روزهای اول  انتخاب، شورای شهر خبر ساز شدند و با همه حرف و حدیث ها و  در اولین اقدام خود بر عکس همه شعارها، موزه شهر تبریز را که یکی از بهترین موزه های ایران و شهر تبریز است را به نفع خود مصادره کردند بدون اینکه توجهی به نظر مردم داشته باشند.

و در روزهای اخیر نیز در برهه‌ای  که می توان به راحتی  مشکلات شهری همچون معابر و خیابان های نا مناسب را لمس کرد و با توجه به  نبود بودجه کافی برای اجرای پروژه ها  و همچنین بحث رسیدگی به افزایش کرایه تاکسی ها که بی اهمیت رها شده است مساله ی سفر به خارج از کشور و شرکت درنمایشگاهی در دبی مطرح می شود

از این سو پس از بازگشت از دبی با وجود همه ی مشکلات و در برابر انتقادات رسانه ها می گویند خوشمان آمد به دبی رفتیم!

سفری که شاید بد نباشد ولی با توجه به شرایط و جو حاکم در شهر و مشکلات بسیاری که مردم با آن درگیر هستند به صلاح نبود.

 

در گزارش زیر به عنوان کردن برخی گفته های اعضای شورای شهر و دیدگاه رسانه ها در این رابطه پرداخته و در آخر سر نیز نتیجه گیری می کنیم.

 

بی‌توجهی شورای شهر تبریز به موضوع کرایه‌ها

به گزارش نصرنیوز،در حالی که در جلسه روز گذشته شورای شهر تبریز فرصتی برای رسیدگی به بحث مهم افزایش کرایه تاکسی در سال جدید باقی نماند، شهرام دبیری رئیس شورای شهر تبریز تصمیم‌گیری در این مورد را به علت سفر عده‌ای از اعضای شورا به خارج از کشور، به یک هفته بعد موکول کرد.

این در حالی است که از ابتدای امسال با بی‌توجهی شورای شهر تبریز به موضوع کرایه‌ها، عده زیادی از رانندگان منتظر تصمیم‌های جدید ننشسته و به صورت خودجوش نرخ‌های جدید را تعیین کردند که همین موضوع نارضایتی شهروندان را در پی داشت.

 

بازخوانی حکایت پز عالی، جیب خالی

در برهه‌ای که به علت نبود بودجه  پروژه ها را به تعویق می‌اندازند، چنین سفری با بودجه مردمی شهرداری چه لزومی داشت

به گزارش خبرگزاری فارس …. شاید نکته جالب در اینجا باشد که در برهه‌ای که شورا و شهرداری تبریز اجرای پروژه‌های مهم شهری را به علت نبود بودجه به تعویق می‌اندازند، چنین سفری با بودجه مردمی شهرداری چه لزومی داشت!

 

کاش اعضای شورای شهر نیم نگاهی هم به مشکلات شهری و دغدغه‌های مردم در شهر تبریز داشتند

به گزارش ماندگارانا…. ای کاش اعضای شورای شهر ما و مجموعه شهرداری کلانشهر تبریز نیم نگاهی هم به مشکلات شهری و دغدغه‌های مردم در شهر تبریز داشتند.

مشکل معابر شهری، فضای سبز، مجموعه های تفریحی، آسفالت معابر، تکریم ارباب رجوع، حقوق کارگران شهرداری و خیلی از مواردی هستند که با یک بار سر چرخاندن در این شهر اولینها می توان به راحتی آن را لمس کرد.

لمس این مشکلات کافی نیست بلکه باید آستین همت بالا زد و چکمه هاو زرههای فولادی را برای حل این مشکلات و از پیش رو برداشتن آنها پوشید وارد گود عمل شد چرا که حرف زدن آسان است اما دریغ از عمل.

ای کاش مسئولان ما به جای تخته گاز رفتن در خط ویژه راننده تاکسی های مسافرکش شوند تا بدانند که درد و دل مردم این سرزمین زر خیزمان چیست؟

این در حالی است که از ابتدای امسال با بی‌توجهی شورای شهر تبریز به موضوع کرایه‌ها، عده زیادی از رانندگان منتظر تصمیم‌های جدید ننشسته و به صورت خودجوش نرخ‌های جدید را تعیین کردند که همین موضوع نارضایتی شهروندان را در پی داشت.

 

 

خوشمان آمد و به دبی رفتیم

رئیس شورای آذربایجان شرقی در پاسخ به انتقاداتی مبنی برضرورت سفر عده ای از اعضای شورای شهر تبریز به دبی در شرایطی که بسیاری از مصوبات شورا در حالت بلاتکلیفی به سر می برند، گفت: خوشمان آمد و به این سفر رفتیم.

 

با تنگ نظری و فضاسازی به جایی نمی‌رسیم

شهین باهر نیز با انتقاد از رفتار برخی رسانه ها در برخورد با سفر دبی گفت: برای توسعه زمینه های سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال، باید مراودات خود را گسترش دهیم. این امر، با تنگ نظری و فضاسازی قطعاً محقق نخواهد شد. متاسفانه نحوه برخورد رسانه ها با این سفر، به هیچ وجه زیبنده و سزاوار شهر تبریز نبود.

هجمه هایی از سوی برخی رسانه ها صورت گرفت منصفانه نبود

فریدون بابایی اقدم، رییس کمیسیون تحقیق و نظارت شورای اسلامی شهر تبریزبا اشاره به نحوه برخورد برخی رسانه ها در این مورد خاطرنشان کرد: متاسفانه در مورد این سفر، هجمه هایی از سوی برخی رسانه ها صورت گرفت و موضوعاتی بیان شد که طرح آن ها منصفانه نبود. این در صورتی است که تمام وقت و تمرکز چهار عضو حاضر در این سفر، معطوف توجه به تجارب شهرسازی دبی بود.

 

 

و در آخر اینکه..

رسانه ها نگاه صریح مردم هستند و شاید اینگونه بهتر باشد که بگوییم نمایندگان ناظر از سوی مردم در شهر هستند و سخنانی را بازگو می کنند که درد و دل مردم است،

خیابان های تبریز در شان این شهروندان نیست و با هر بارش ناگهانی و آبگرفتگی سیل جاری می شود، حال چه اشکالی دارد تبریز را سیل ببرد، شاید بگویند خوشمان می آید! چه اشکالی دارد مردم و مخصوصا قشر رانندگان تاکسی که از صبح تا شب با مشکلات دست و پنجه نرم می کنند بخاطر مشخص نشدن کرایه تاکسی ها با دیگران درگیر شوند…

شاید یک عده بگویند برای تفریح نرفته بودیم کسی هم منکر حرفشان نیست اما باید این را هم بدانند که برای خود کار می کنند یا برای مردم! آیا تعیین تکلیف رانندگان تاکسی مهمتر است یا مبلمان شهری؟ برای پیشرفت و به روز شدن و تبدیل شدن به شهری مثل دبی اول باید از مشکلات اصلی شروع کنیم و آنها را حل کنیم.

اینکه یک رسانه انتقاد  درستی می کند تنگ نظری ست؟ چه کسی در این شهر دلش نمی خواهد شهرش پیشرفت کند؟زیبا باشد! با وجود مشکلات بسیار که حتی پروژه ها را بخاطر آنها به تعویق انداختند آیا واقعا این سفر الزامی داشت؟ کاش کمی هم اعضای شورا به جای اینکه از رسانه ها انتقاد کنند و مستقیم بگویند که خوشمان آمد رفتیم کمی هم به فکر حل مسائل و مشکلات شهری بودند.

 

 

نگارنده: علی سلیمی