نخستین رویداد استانی جایزه ملی جوانی جمعیت در آذربایجان شرقی برگزار شد
نخستین رویداد استانی جایزه ملی جوانی جمعیت در آذربایجان شرقی برگزار شد
نخستین رویداد استانی جایزه ملی جوانی جمعیت در آذربایجان شرقی با تجلیل از برگزیدگان بخش‌های دستگاه‌های اجرایی و مدیران، رسانه، سازمان‌های مردم‌نهاد، نخبگان، خانواده و شرکت‌ها و مؤسسات خصوصی برگزار شد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی در این مراسم گفت: بحث جایزه ملی جمعیت بر اساس قانون مصوب آبان ۱۴۰۰ در حوزه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ابلاغ و اجرایی شده است.

زهرا کوهی، با تاکید بر این‌که در بحث جوانی جمعیت، خانواده در حاشیه نبوده بلکه در محور قرار دارد و یکی از اصل‌های آن نیز توجه به بحث جوانی جمعیت است، افزود: فرزندآوری، جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی، جلوگیری از افزایش طلاق و… نیز از جمله بخش‌های مختلف بحث جوانی جمعیت است.

وی با تاکید بر این‌که در بخشی از این طرح نیز تلاش خواهیم کرد تا شاهد ایران قوی، اثرگذار و درحال پیشرفت در دنیا باشیم که یکی از مباحث آن بحث فرزندآوری است، ادامه داد: در این طرح وظایف مختلفی برای دستگاه‌ها و موسسات درنظر کرفته شده، اما نکته مهم این است که هر فرد در جایگاه خود به جمله «سهم من از جوانی ایران چیست؟» توجه داشته باشد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی، فعالان حوزه جمعیت و خانواده را مبلغان و پیام‌رسانان این حوزه در بخش‌های مختلف به ویژه در حوزه خانواده عنوان کرد و گفت: زمانی که پنجره جمعیتی در کشور گشوده شد، یک سری فرصت‌ها نیز در بطن آن تعریف می‌شود.

وی تاکید کرد: قبول داریم که دستمان از یک سری مسائل و بسترهای فرهنگی و اجتماعی کوتاه بوده و حاکمیت باید در این رابطه تلاش کند، اما طبق تحقیقات اساسی انجام شده به ویژه در سطح استان، جریان ازدواج و فرزندآوری یک جریان فرهنگی و اجتماعی است و نرخ بالای کاهش ازدواج و کاهش فرزندآوری در خانواده‌های متمکن رخ داده که بر این اساس نمی‌توان اطلاق کرد که قضیه صرفا اقتصادی است، اما قطعا اقتصاد خارج از این بدنه نیست.

وی در خاتمه با قدردانی از فعالان این حوزه، یادآور شد: آماده دریافت طرح‌ها و ایده‌ها در حوزه جوانی جمعیت، خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی هستیم.

در این مراسم از فعالان حوزه جمعیت و خانواده و همچنین برگزیدگان جایزه ملی جوانی جمعیت تجلیل شد.

 

انتهای پیام/