مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب سال آینده اجرایی می‌شود
مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب سال آینده اجرایی می‌شود
شهردار تبریز از ۴۵ متری انقلاب به عنوان بزرگترین پروژه مسیرگشایی شهرداری نام برد و گفت: امسال در خصوص تملک در این پروژه تمرکز داشته ایم و سال آینده برای اجرای آن تمرکز خواهیم کرد.

به گزارش قلم پرس، یعقوب هوشیار صبح امروز در نهمین جلسه از دور سوم قرارهای خدمت شهرداری تبریز اظهار کرد: همچنین سال آینده برنامه‌ای برای بافت پرخطر ۴۸ هکتاری در ضلع شمالی ۴۵ متری انقلاب مدنظر داریم.

هوشیار با بیان اینکه رتبه نخست تخصیص اعتبارات عمرانی سال آینده در منطقه ۱۰ خواهد بود، افزود: در راستای توسعه عادلانه و توزیع عادلانه خدمات، بیشترین سرانه را در منطقه ۱۰ تعریف کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین تشویق‌ها و سیاست‌هایی در بافت ناکارآمد و فرسوده ارائه شده است که برای انبوه‌سازان مشوق خوبی خواهد بود.

شهردار تبریز با اشاره به ارتقای سرانه‌ها در این منطقه از شهر گفت: تلاش داریم اعتباری که برای نواحی و در راستای ارتقای سرانه‌های این بخش از شهر در حوزه‌های مختلف همچون شهر دوستدار کودک فعال شود.

هوشیار ادامه داد: با توجه به راه‌اندازی ناحیه‌محوری در سطح مناطق و با توجه به اینکه توسعه فاضلاب شهری تا امسال چنین جدی نبوده و ما همکاری بیشتری در این حوزه داشته‌ایم، تلاش داریم صد در صد فاضلاب شهری تکمیل شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در خصوص پروژه‌های فرهنگی نیز مقبره‌الشعرا به عنوان پروژه هویتی اقدام شده و مسجد صاحب الامر نیز به‌رغم اینکه پروژه شهرداری نیست جزو برنامه های سال آینده خواهد بود.

گفتنی است طرح مسیرگشایی خیابان ۴۵ متری انقلاب به اتوبان پاسداران یکی از پروژه‌های مهم منطقه است که نقش حیاتی و سازنده در کاهش ترافیک این بخش از شهر دارد. پروژه مسیرگشایی امتداد ۴۵ متری انقلاب به پاسداران به طول ۱۴۰۰ متر و عرض ۴۵ متر در حال اجرا است که از مجموع ۳۵۰ واحد مسکونی در این مسیر، تاکنون نزدیک به ۱۰۰ واحد مسکونی توافق، تملک و تخریب شده و روند تملک دیگر املاک باقی مانده در دست اقدام است.

انتهای پیام/